با خواندن این سوره معجزه به زندگی تان بر میگردد



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: شنیدم سوره ای در قرآن هست که اگر بخوانی در زندگیت معجزه می کند. این چه سوره است؟

شاید این سوال برخی از دوستان باشد. بنابراین، در این مقاله کمی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

کل قرآن در زندگی مادی و معنوی معجزاتی دارد که اگر با علم مطالعه کنیم حتما آثار آن را خواهیم دید. از این رو در آثار سوره قرآن آثار اعجازی ذکر شده است که هر کدام معجزه ای است. اما در سوره های قرآن که اعجازآمیزترین آثار آن ذکر شده، سوره مبارکه حمد است که در سوره های بسیار کمی یافت می شود.

«سوره حمد» نسخه ای برای درمان تمام بیماری های جسمی و روحی است. و هنگامی که شخص «ایاز بَلَه» مریض می‌شود، آسان‌ترین و ارزان‌ترین درمان، خواندن سوره حمد است.

«صادق العبا» گفت: اگر 70 مرتبه سوره حمد را بر مرده بخوانی و او زنده شود تعجب نکن. (اصول کافی)

امام صادق علیه السلام فرمود: «حمد» سوره‌ای است که ابتدای آن «حمد» برای خدا، «اخلاص» در وسط و دعا در آخر آن است.

از سلام بن محمد روایت شده که گفت: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که فرمود: هر که با سوره حمد شفا پیدا نکند، چیزی او را شفا نمی دهد. (خواص القرآن ص 48)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: سوره حمد برای هیچ دردی خوانده نمی شود مگر اینکه درد فروکش کند (قرآن درمان معنوی و جسمانی، ص 62) و…

بیشتر بخوانید  دلیل عدم حضور جناب خان در برنامه خندوانه مشخص شد/ عکس

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود: خداوند متعال به من فرمود: ای محمد، ما هفت آیه را به تو دادیم. مثانه و قرآن بزرگ پس فاتحه کتاب را جدا کرد و در مقابل قرآن بزرگ قرار داد.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: فضیلت سوره حمد مانند فضیلت صاحبان عرش است. هر کس آن را بگوید، پاداشی مانند ثواب تخت داران به او داده می شود. (مستدرک الوسائل ج 4 ص 330)

از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود: خداوند متعال به من فرمود: ای محمد هفت آیه از قرآن اعظم و مستانی را به تو دادیم. به همین دلیل فاتحه الکتاب را جدا کرد و در مقابل قرآن بزرگ قرار داد.

در حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آمده است: اگر سوره حمد را در یک لیوان بگذارند و بقیه قرآن را در لیوانی دیگر بگذارند سوره حمد هفت برابر سنگینتر است. (مائم البیان ج 1 ص 36 )

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هر که سوره حمد را بخواند خداوند به او پاداش می دهد که تمام کتاب هایی را که از بهشت ​​نازل شده است آموخته است. (الختصص ص 39)

برخی از خواص سوره حمد

برای رفع تب

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: هر کس سوره فاتحه را چهل مرتبه با یک لیوان آب با نیت خالص و توجه به خدا و معنای آن بخواند و آن آب را بر تب دار بپاشد تب می شود. از او دور شو، بودن (همان، ص 12)

بیشتر بخوانید  یورو 2020 مقایسه آماری عملکرد بی نظیر و قاطع مانچینی و انریکه / آتزوری

نور زیاد برای چشم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هر کس در چشم درد یا ضعف بینایی داشته باشد، در اول ماه با دیدن هلال ماه، دست خود را بر چشمانش بگذارد. 10 مرتبه سوره فاتحه را با نیت خالص و توجه به معنا بخواند. همچنین در آخر سوره مبارکه «توحید» 3 مرتبه بخواند و بعد از آن 7 مرتبه بگوید: «یا ربی کاوی بصری».

سپس بگوید: «اللَّهُمْ أَنْتَکَفْتُ اللَّهِ أَکْفَیٌ». چشم درد و ضعف بینایی به سلامت تبدیل می شود. (ویژگی های آیات قرآن کریم، محمدتقی نجفی، ص 10)

برکت ایجاد کنید

در کلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است: هر که سوره حمد و توحید را به هنگام ورود به خانه بخواند، خداوند فقر را از خانه او دور می کند و برکات زندگی او را تا حدودی زیاد می کند. .که به همسایگانش هم می رسد.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: فضیلت سوره حمد مانند فضیلت صاحبان عرش است. هر کس آن را بگوید، پاداشی مانند ثواب تخت داران به او داده می شود. تاج و تخت

از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است: «هر کس سوره حمد را بخواند، درهای دنیا و آخرت به روی او گشوده می شود». (همان، ص 65، به نقل از الدر المنثور، ج 6).

تمام کننده های باتجربه

1) دعای عجیب و دشوار

اگر كسى دو ركعت نماز بخواند و در هر ركعت 19 مرتبه بسم الله الرحمن الرحيم بخواند و سپس سوره حمد را بخواند و بعد از تمام شدن نماز آيه «فى الرحمن الرحيم» را بخواند. بسم الله الرحمن الرحیم» ۷۸۶ بار حاجتش برآورده می شود. خواست خدا (همان، ص 67، به نقل از شمس المعارف الکبری)

بیشتر بخوانید  عصبانیت محسن کیایی از رقص بندری داور مسابقه «صداتو» + ویدیو

2) برکت و گشایش روز

از مولا علی علیه السلام منقول است: «اگر طعام و مال بسیار بخواهی و از هر بنده ای بی نیاز و آزاد شوی، به زودی به آرزوهایت خواهی رسید و از فریب و فریب در امان خواهی بود; پس «فاتحه الکتاب» را بخوانید که رازهای عجیبی را در خود پنهان می کند.

برای برآورده شدن خواسته ها و نیازهای خود این سوره را 100 مرتبه در پنج نوبت (صبح، ظهر، عصر، عصر و عشاء) بخوانید. (همان، ص 66، به نقل از شمس المعارف الکبری)

3) برای حیثیت و شخصیت و حفظ آبرو

41 روز از روز جمعه شروع کند و هر روز 41 مرتبه سوره مبارکه حمد را بخواند و بلافاصله بعد از اتمام این دعا را 13 مرتبه بخواند: «یا مفاتیحو فتح ایاموفاریجو فرج ایامسابیببو سباب ایامویسیرو عیاساریامم رامثهیللو سارحمم ایام. الرحتکم» (دو هزار و یک حثم، ص 48)


دیدگاهتان را بنویسید