با خواص لوبیا سبز آشنا شوید


آشنایی با فواید لوبیا سبز

با خواص لوبیا سبز آشنا شوید

لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K برای ساختن استخوان های قوی بسیار مهم است. ویتامین K1 پروتئین استئوکلسین (یک پروتئین مهم غیرکلاژنی در استخوان) را فعال می کند. این پروتئین مولکول های کلسیم را در استخوان ها حفظ می کند، بنابراین بدون ویتامین K1، میزان استئوکلسین کافی نیست و روند معدنی شدن استخوان ها مختل و از بین می رود. تعداد کمی از غذاها از جمله لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیماران مبتلا به گرفتگی عروق مفید است بوران منبع غنی ویتامین A (بتاکاروتن) و همچنین ویتامین C است. این دو ماده مغذی آنتی اکسیدان های مهمی هستند که به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند. ویتامین C محلول در آب و بتاکاروتن محلول در چربی هستند.

این دو آنتی اکسیدان محلول در آب و چربی به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می کنند زیرا کلسترول اکسید شده قادر است به دیواره رگ های خونی متصل شده و آن را بلند کند و منجر به تصلب شرایین، سکته مغزی و حمله قلبی شود. بتاکاروتن و ویتامین C از این عارضه جلوگیری می کند و می توان گفت که مصرف یک لیوان لوبیا سبز در بدن 16/6 درصد ویتامین A و 20/2 درصد ویتامین C را تامین می کند. لوبیا سبز همچنین حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم است که هر کدام نقش مهمی در تقویت سیستم قلبی عروقی دارند. منیزیم و پتاسیم با هم برای کاهش فشار خون کار می کنند، در حالی که فولات یک مولکول خطرناک به نام هموسیستئین را به مولکول های بی ضرر تبدیل می کند. این به این دلیل است که هموسیستئین به طور مستقیم به دیواره رگ ها آسیب می رساند، بنابراین اگر درمان نشود، خطر حمله قلبی و سکته را به شدت افزایش می دهد. فیبر موجود در لوبیا سبز باعث کاهش فشار خون نیز می شود.

بیشتر بخوانید  علت ، علائم و درمان سرطان غدد لنفاوی چیست ؟

با خواص لوبیا سبز آشنا شوید

بوران از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن نیز از سلول های روده در برابر تخریب رادیکال های آزاد محافظت می کند. فولات موجود در لوبیا سبز از تخریب DNA و تغییرات در سلول های روده حتی زمانی که سلول ها به سمت سرطان پیشرفت می کنند، جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است افرادی که مقادیر زیادی ویتامین، بتاکاروتن و فولات در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند. فیبر همچنین توانایی اتصال به سمومی که باعث سرطان می شود را دارد و قبل از اینکه به سلول های روده آسیب برساند، آن را از بدن دفع می کند.ویتامین C و بتاکاروتن دارای خواص ضد التهابی هستند و حبوبات را برای کاهش مفید می سازند. نقش موثری دارد (مانند آسم، آرتروز و آرتروز). همچنین به دلیل داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرن بسیار موثر است، بنابراین مصرف آن به کسانی که از این بیماری رنج می برند توصیه می شود.

لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است، ماده معدنی که برای زنان پریود که مستعد کمبود شدید آهن هستند ضروری است.لوبیا سبز در مقایسه با گوشت قرمز که منبع مهم آهن است همراه با آهن کالری بالایی دارد. بسیار کم و بدون چربی

برای خرید لوبیا سبز بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که غلاف آنها سبز و پوست نرم و بدون لکه قهوه ای و ترد و شاداب باشد. بهترین راه برای نگهداری آنها این است که آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید. بوران را می توان تنها به مدت یک هفته در فریزر نگهداری کرد.

بیشتر بخوانید  چگونه دیاستما (فاصله بین دندانی) را درمان کنیم؟

با خواص لوبیا سبز آشنا شوید

هفت سیب


دیدگاهتان را بنویسید