مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با خلاقیت از اضطراب رهایی یابید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با مجله دلگرم همراه باشید تا با هنر درمانی بیشتر آشنا شوید




با اینکه هنر درمانی رشته ای مجزا است می توانید از مزایای هنر و مهارت های نقاشی در کاهش اضطراب و ارتباط با احساساتتان استفاده کنید.


فکر می کنم بیشتر ما به طور غریزی این موضوع را از دوران کودکی می دانیم. تقریباً همه ما با لذت مجسمه سازی (با بازی یا خمیر) رنگ کردن (با انگشت) یا نقاشی (با مداد رنگی و مواد دیگر) آشنا هستیم.




اگر مانند بیشتر افراد بزرگسال هستید به غیر از نقاشی های عادی از روی بی حوصلگی برای گذراندن وقت احساساتتان را مانند دوران کودکیتان با هنر بیان نمی کنید. شاید فکر کنید در خلق اثری هنری خوب نیستید یا ارزش زمانتان بیشتر است ولی در حقیقت هنر سرگرمی با ارزشی است حتی برای کسانی که مایل به کار هنری نیستند.


divider




مزایای هنر




یکی از دلایل تأثیر هنر درمانی کمک فراوان نقاشی و خلق آثار هنری در رهایی از اضطراب به روش های متعدد است. ادامه این متن را بخوانید تا متوجه شوید چرا هنر حتماً نباید در قالب خاصی باشد تا برایتان مناسب باشد.




منحرف کردن ذهن




نقاشی و هنر می توانند ذهنتان را حداقل برای چند دقیقه از موضوعی که باعث اضطرابتان می شود، دور کند. وقتی روی خلق چیزی متمرکز هستید فکر کردن به مشکلات سخت است و اگر هنوز به مشکلاتتان فکر می کنید می توانید از آن ها در اثرتان استفاده کنید و زمانیکه کاملاً مجذوب طرح هایتان شدید باید با ذهنی باز دوباره با مشکلاتتان روبه رو شوید.

بیشتر بخوانید  بهترین راه مقابله با خشونت چیست ؟




سلاست فکری




سلاست فکری خصوصیت خاصی است که متخصصان عقیده دارند برای ما بسیار سودمند است. این واژه به معنای کاملاً مجذوب چیزی شدن است تا جایی که به آرامش برسید. این کار بسیاری از مزایای مدیتیشن را شامل می شود و در نهایت استرس کمتری بر جای می گذارد. می توانید سلاست فکری را هنگام فعالیت های خلاقانه مانند نوشتن و حتی باغبانی تجربه کنید. همچنین می توانید با نقاشی به سلاست فکری برسید.




اهمیت به خود




تنها داشتن سرگرمی می تواند باعث حس تعادل در سبک زندگیتان شود. گاهی به دلیل مسئولیت های زندگی فراموش می کنیم که نیاز و حق داریم استراحت کنیم و به خودمان اهمیت دهیم. اختصاص چند دقیقه از روز به سرگرمی خود می تواند آرامش بیشتری به شما دهد.




خودتان هنر درمانی را برای رهایی از اضطراب انجام دهید




یکی از راه های مورد علاقه ی من در استفاده از نقاشی برای خلاصی از استرس دفتر طراحی روزانه است. دفتر طراحی می تواند نوعی یادداشت روزانه باشد و می تواند روان پاکساز، خلاقانه باشد. می توانید با کمک راه های زیر از یادداشت روزانه برای هنر درمانیتان و مدیریت استرس استفاده کنید:


هنر درمانی




تخلیه احساسات




طرح هایی بکشید که احساسات مربوط به زندگیتان که در حال حاضر باعث اضطرابتان شده است را توصیف کند. اگر به هر حال در پس ذهنتان است این روش می تواند راهی باشد برای پردازش احساسات و کاهش بخشی از اضطرابی که باعثش هستند.

بیشتر بخوانید  10 دروغی که زتان به مردان می گویند




اضطراب قدیمی را پردازش کنید




در قالب راهی برای التیام یافتن و پردازش احساساتتان، تصاویری انتزاعی بکشید که احساساتی مربوط به تجربیات پراسترس گذشته را ابراز می کنند. این کار می تواند نوعی یادداشت روزانه باشد ولی به ویژه می تواند برای کسانی مفید باشد که ایده ها و احساساتی که دارند قابل به زبان آوردن نیستند.




دفتر طراحی روزانه داشته باشید




دفتر طراحی روزانه ی خواب داشته باشید و صحنه هایی از خواب هایی را بکشید که دوست دارید به یاد آورید یا بهتر درک کنید. همچنین می توانید دفتر طراحی روزانه ی قدردانی داشته باشید تا چیزهایی که در زندگیتان به خاطرشان شکرگذارید را فهرست کنید. انواع مختلف دفترهای طراحی روزانه وجود دارند که می توانید بسازید و از آن لذت ببرید.




زیبایی زندگی را ثبت کنید




دفتر طراحی روزانه ای از چیزی زیبا در زندگی، داشته باشید. صورت کسانیکه دوستشان دارید، مکان هایی که باعث آرامشتان می شود یا زیبایی های دیگر را بکشید. روند طراحی می تواند راه بسیار خوبی برای رهایی از استرس باشد و همچنین بعداً بازدید می تواند باعث آرامشتان شود.




از دفترهای رنگ آمیزی لذت ببرید




از بعضی دفترهای رنگ آمیزی بزرگسالان که به تازگی محبوب شده اند لذت ببرید. این دفترها می توانند به خصوص برای کسانیکه خود را هنرمند نمی دانند ولی می خواهند تصاویر هنری آسان، زیبا و بدون اضطراب خلق کنند، آرامش بخش باشد.


ترجمه شده مجله دلگرم


مهتاب جهاندار

بیشتر بخوانید  خودتان را در دل خانواده نامزدتان جا کنيد !!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *