با جابجایی 3 چوب کبریت معادله 6×5=42 رو درست کن [فقط 25 ثانیه فرصت دارید]


بازی‌های فکر راه و روش‌های خود را برای جذب مخاطب و سنجش هوش آن‌ها دارند. معمولا این بازی‌ها با طرح سوالات مختلف می‌توانند ذهن خواننده خود را به چالش بکشند. یکی از این روش‌ها معماهای چوب کبریت هستند که بر پایه و مبنای ریاضی می‌باشند. در این مقاله معمایی برای شما آورده‌ایم که حل کردنش به این راحتی‌ها هم نیست چرا که شما تنها ۲۵ ثانیه زمان برای حل آن دارید.

مطمئناً این چالش به شما یک تمرین ذهنی می دهد و IQ شما را آزمایش می کند.

یک معادله با استفاده از چوب کبریت برای نمایش اعداد مرتب شده است. وظیفه شما این است که فقط با حرکت دادن سه چوب کبریت این معادله را اصلاح کنید. پیشنهاد می‌کنیم درون معادله شیرجه زنید و خود را غرق در حل آن کنید. قطعا به جواب صحیح خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: یه چوب کبریت رو بردار و معادله ۲=۸-۸ رو در ۷ ثانیه درستش کن!

معمای چوب کبریت ۶×۵=۴۲

معادله داده شده ۶×۵=۴۲ است. همه ما می‌دانیم که این کاملاً درست نیست. ۶ ضرب در ۵ نمی شود ۴۲.

چوب کبریت را کجا حرکت دهیم تا معادله درست شود؟

.

.

.

.

.

.

زمان در حال حرکت است پس عجله کنید. قشنگی این چالش و معما به حل آن در زیر ۲۵ ثانیه است. اگر شما بتوانید که این چالش را با موفقیت پشت سر گذارید، خود را باهوش بنامید.

.

.

.

.

.

.

.

آیا توانستید به پاسخ صحیح برسید؟ چقدر زمان باقی ماند؟

خب تصویر کاملا گویای همه چیز است و اینکه چگونه معادله به شکل صحیح درآمده است. راه حل معما به این صورت است که ۳ چوب کبریت را حرکت دهید تا معادله به ۶×۳=۱۸ تبدیل شود. ساده بود؟ معما چو حل گشت آسان شود.

بیشتر بخوانید  عمران خان: سخنان من در مورد تجاوز به زنان سو mis تعبیر شد

بیشتر بخوانید: یه چوب کبریت رو بردار و به سادگی معادله ۷=۸+۷ رو به شکل درستش دربیار

به طور کلی حل روزانه معما (معمای چوب کبریت، چیستان، تست هوش و …) می‌تواند بهره‌وری ذهن را افزایش دهد. باعث افزایش قدرت تحلیل شده و دانش آموزان را به مرور آماده رویارویی با مشکلات می‌گرداند. توصیه ما به همه رده‌های سنی این است که حل این معماهای به ظاهر ساده ولی کاربردی را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا در طولانی مدت از فواید بی‌شمارش بهره‌مند گردند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید