با تزریق 4 دوز از این واکسن، ایمنی 100 درصدی در برابر امیکرون دارد



رئیس انستیتو پاستور ایران واکسن پاستوکوکوس را بی خطرترین واکسن کووید 19 در جهان اعلام کرد.

علیرضا بیگلری در نشست خبری صبح شنبه 18 بهمن 1392 که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: «همه گیری تاج و تخت کشور ما را با فرصتی برای نشان دادن توانایی های علمی دانشمندان تهدید کرده است. بنابراین در حال حاضر علاوه بر تولید کیت های مختلف امکان صادرات نیز وجود دارد.

وی افزود: تولید واکسن در انستیتو پاستور در همان بیماری همه گیر ادامه داشته است و ما موفق شده ایم واکسنی را تولید کنیم که یکی از ایمن ترین واکسن های دنیاست.

بیگلری ادامه داد: فناوری واکسن پاستوکوکس آن را در دنیا منحصر به فرد کرده است و تنها واکسنی در جهان است که دوز اضافی دارد.

وی افزود: آن روزها یعنی یک سال پیش همه فکر می کردند که دو دوز واکسن برای مبارزه با کووید 19 کافی است اما آن روزها به تاثیر نوبت سوم فکر می کردیم.

بیگلری با اشاره به مصونیت 96.5 درصدی حاصل از تزریق واکسن پاستوکوک گفت: این واکسن دارای مجوز مصرف در بزرگسالان و کودکان است.

وی افزود: تزریق 4 دوز واکسن پاستوکوکوس مصونیت 100 درصدی را در برابر سویه های امیکرون ایجاد می کند.

بیگلری در ادامه مردم را به واکسن زدن دعوت کرد و گفت: حتما برای بار سوم واکسن بزنید. از آنجایی که ثابت شده است که کودکان بیشتر در Omicron مشارکت خواهند داشت، والدین باید نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند.

رئیس انستیتو پاستور در ایران در خصوص تولید واکسن پاستوکوکس پلاس که برای نوبت سوم استفاده می شود، افزود: برنامه عادی ما این بود که کسانی که دو دوز پاستوکوکوس تزریق می کنند، نوبت سوم پاستوکوکس پلاس را تزریق کنند. کودکان کمتر از 18 سال.” 2 دوز مشابه کافی است.

بیشتر بخوانید  خبر مهم یکسان سازی حقوق بازنشستگان

دیدگاهتان را بنویسید