مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با بهترین چای ها آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چای سیاه مانند چای سبز فواید زیادی دارد.

چای سیاه همیشه محبوب ترین چای بوده است، اما چای سبز حدود یک دهه است که به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد سر و صدای زیادی به راه انداخته است و اکنون این سوال مطرح می شود که کدامیک سالم تر است.

تفاوت اصلی بین چای سیاه و سبز این است که چای سیاه اکسیده می شود، اما چای سبز اکسید نمی شود. برگ‌های چای سبز بلافاصله پس از برداشت گرم می‌شوند که فرآیند اکسیداسیون را متوقف می‌کند. این به چای سبز اجازه می دهد تا بیشتر رنگ سبز اصلی و آنتی اکسیدان های خود را حفظ کند.

از طرفی چای سیاه قبل از اینکه گرم شود مدت بیشتری در محیط می ماند که منجر به اکسیداسیون می شود. در نتیجه برگ های این چای سیاه و قهوه ای می شود. چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی کمتری دارد، اما خواص منحصر به فردی دارد که در چای سبز یافت نمی شود.

فواید چای سبز

اعتقاد بر این است که ترکیب قدرتمند چای سبز، که اعتقاد بر این است که سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است، کمک می کند:

سم زدایی؛ یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. مقادیر زیادی پلی فنول چای سبز نقش مستقیمی در عملکرد کبد که ارگان اصلی سم زدایی در بدن است، ایفا می کند.

کاهش وزن؛ ترکیبات آنتی اکسیدانی و کاتچین موجود در چای سبز چربی را از سلول های چربی آزاد می کند و از چربی سوزی در کبد حمایت می کند. کاتچین ها از گروه پلی فنول ها و اکسی توسین هستند.

بیشتر بخوانید  عجیب‌ترین مدل موهای آرایشگاه مردانه؛ از قلب رنگی تا ایموجی حالت تهوع / فیلم -

خواص ضد سرطانی؛ تحقیقات نشان می دهد که چای سبز دارای خواص ضد سرطانی با کمک آنتی اکسیدان ها و کاتچین ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

فواید چای سیاه

مانند چای سبز، چای سیاه نیز فواید زیادی دارد. این مزایا عبارتند از:

چای سیاه کافئین بیشتری نسبت به چای سبز دارد. هر دو نوع چای حاوی کافئین هستند. با این حال، اگر به دنبال افزایش انرژی هستید، محتوای کافئین بالاتر در چای سیاه – که یک چهارم کافئین موجود در قهوه است – همان چیزی است که نیاز دارید. اما چای سبز تنها یک سوم کافئین موجود در قهوه را دارد.

خواص آنتی اکسیدانی؛ چای سیاه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است، اما این خواص به خوبی چای سبز نیست. بنابراین، از نظر فنی، هر یک از فواید آنتی اکسیدانی چای سبز در مقادیر کمتری در چای سیاه وجود دارد.

سلامت قلب؛ جالب اینجاست که چای سیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها که برای سلامت قلب مفید است، از نظر سلامت قلب از چای سبز پیشی می گیرد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف چای سیاه با کاهش تری گلیسیرید به میزان 36 درصد، کاهش کلسترول پلاسما (LDL/HDL) به میزان 17 درصد و کاهش سطح قند خون به میزان 18 درصد همراه است.

تهیه آسان؛ دم کردن چای سیاه زمان کمتری می برد و یک جایگزین عالی برای قهوه است.

نتیجه گیری: چای سبز و سیاه هر دو دارای فواید غیرقابل انکاری هستند و نوشیدن آنها توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  بازی کردن پسربچه دوساله شجاع با مار ۲متری / فیلم -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *