با بلندترین چرخ و فلک در دنیا آشنا شوید+عکس


تاکنون بلندترین چرخ‌‌و‌فلکی که ساخته شده، Singapore Flyer بوده که در سنگاپور واقع است. ارتفاع این چرخ و فلک به 164.8 متر می‌رسد و احتمالاً سوار‌شدن روی آن برای خیلی‌ها ترسناک و هیجان‌انگیز است.

بلندترین چرخ و فلک در دنیا

رکورد جدید توسط چرخ‌و‌فلکی در لاس وگاس آمریکا ثبت شده که 2.8 متر بیشتر از فلایر سنگاپوری است و در ادامه‌ی مطلب شما را با مشخصات و تصاویر زیبای آن آشنا می‌کنیم.

بلندترین چرخ و فلک در دنیا

چرخ و فلک های‌ویل یکی از بخش‌های جالب توجه مجموعه‌ی LINQ محسوب می‌شود. این مرکز تفریح و سرگرمی توسط مهندسین Arup Engineering برای مرکز Caesars Entertainment ساخته شده است. 28 کابین زیبای کروی شکل روی چرخ‌و‌فلک تعبیه شده که نمای کامل 360 درجه‌ای دارد.

بلندترین چرخ و فلک در دنیا

اما بررسی سازه‌ از نظر اعداد و ارقام؛ وزن هر کابین برابر با 19958 کیلوگرم است و 40 نفر در آن جا می‌شوند. در مجموع 1120 نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند سوار چرخ و فلک شوند. قطر چرخ و فلک 158.5 متر است که با وجود 2000 لامپ LED سیستم روشنایی آن، در تاریکی شب به نظر عجیب و البته جالب می‌رسد.

بلندترین چرخ و فلک در دنیا

یک دور گردش های ویل حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌ی سواری آن در روز 24.95 و برای استفاده در هر زمان دلخواهی که Express Pass نام دارد، به 59.95 دلار افزایش می‌یابد


بیشتر بخوانید  معرفی پاساژ رضا در خیابان ۱۵ خرداد تهران

دیدگاهتان را بنویسید