با این علائم کرونری حتما به بیمارستان بروید



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیر اورژانس بیمارستان سینا با تاکید بر اینکه پس از ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب نیازی به تأخیر در مراجعه به پزشک نیست، علائم مهمی که زمان مراجعه به مراکز درمانی را نشان می دهد را نیز تشریح کرد.

دکتر حسین کرمانپور با تاکید بر اینکه علائمی وجود دارد که برای مراجعه به بیمارستان دیر نمی شود، گفت: مهم ترین علت آن تب است، اگر مبتلایان به تب کرونری دمای بالای 38.5 داشته باشند که ناچیز است. با مصرف دارو و لایه برداری کاهش می یابد.داروهای بیشتر.

وی میزان اکسیژن خون آنها را یکی دیگر از عوامل مهم در بررسی وضعیت بیمار عنوان کرد و ادامه داد: میزان اکسیژن خون طبیعی 94 درصد و بیشتر است. اگر فردی به طور متناوب مثلاً هر ساعت یک بار اکسیژن خون را اندازه گیری کند و متوجه روند کاهشی درصد اکسیژن خون شود، به این معنی است که بیمار باید برای معاینه بیشتر به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی ادامه داد: از طرفی تعداد تنفس بیمار در دقیقه حائز اهمیت است. الگوهای تنفس طبیعی برای کودکان 5 تا 11 ساله 20 تا 30 ضربه در دقیقه است. در بزرگسالان حالت طبیعی 12 تا 18 نفس در دقیقه است اما 26 نفس در دقیقه طبیعی است اما در صورت افزایش این تعداد باید با پزشک مشورت کرد.

کرمانپور گفت: نبض نیز یکی از علائمی است که می تواند نگران کننده باشد. کسانی که مضطرب نیستند و 70 تا 90 ضربه در دقیقه برای افراد عادی طبیعی است. اگر این عدد از 100 گذشت و ماندگار بود و کاهش نیافته بود حتما باید با پزشک مشورت کنند.

بیشتر بخوانید  فرد هتاک به تندیس سردار سلیمانی دستگیر شد| بازداشت فرد ضد انقلاب توسط نیروهای سپاه+ عکس

وی با بیان اینکه برخی از مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب دچار اسهال و استفراغ می شوند، گفت: بیماران مبتلا به اسهال شدید غیردارویی به دلیل کم آبی بیشتر در معرض حملات بعدی عروق کرونر هستند و باید سریعا به پزشک مراجعه کنند. بازدید کنید.

وی ضعف، بی حالی و خواب آلودگی غیرطبیعی را یکی دیگر از عوامل مهم برای مراجعه به پزشک عنوان کرد و گفت: اگر زندگی عادی فرد مختل شده و دچار ضعف، بی حالی و تعریق شدید است و تمایل به خواب زیاد دارد، باید به پزشک مراجعه کند. قلب، ریه ها یا سطح اکسیژن خون شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. با ذکر دقیق علائم و درمان به موقع، فرد پس از پنج روز بهبود می یابد.

کرمانپور در پایان تاکید کرد: با سویه آمیکرون پس از پنج روز انتظار کاهش علائم بیمار را داریم که در صورت عدم رعایت این فرمول و عدم بهبودی در طول زمان، فرد باید با پزشک مشورت کند. زیرا ممکن است به بیماری های دیگری مانند ذات الریه، ذات الریه، سل و … مبتلا شوند. در حالی که مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب است که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید