با این رژیم زیر نور آفتاب بروید!



به گزارش سلام نو، رژیم غذایی اغلب به منظور محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نادیده گرفته می شود.

در ادامه به بررسی برخی از مواد غذایی می پردازیم که می توانند در فصل تابستان از پوست محافظت کنند.

بلوبری

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با رادیکال های آزاد که می توانند در معرض آفتاب به پوست آسیب برسانند، مبارزه می کند. این میوه همچنین منبع عالی ویتامین C است که می تواند به جلوگیری از چین و چروک پوست کمک کند.

گل کلم

این سبزیجات چلیپایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. علاوه بر این مزیت مهم، گل کلم سرشار از هیستیدین است که یک ماده غذایی طبیعی محافظ در برابر آفتاب است.

هویج و سبزیجات برگ دار

بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای سلامت پوست حیاتی است. یک متاآنالیز در سال 2007 نشان داد که بتاکاروتن پس از 10 هفته مصرف منظم، نوعی محافظت طبیعی در برابر آفتاب را فراهم می کند. از دیگر منابع این ماده مغذی می توان به کلم پیچ، اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار اشاره کرد. به طور خاص، سبزیجات برگ دار سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین هستند که از پوست ما حتی در برابر سرطان پوست محافظت می کنند.

آجیل و دانه ها

گردو، دانه شاهدانه، دانه چیا و کتان حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند. ماهی و تخم مرغ نیز منابع عالی این چربی دوستدار پوست هستند. بدن ما نمی تواند امگا 3 تولید کند. به همین دلیل لازم است آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم. امگا 3 به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی با اثرات گذراندن زمان بیش از حد زیر نور خورشید مبارزه کند.

بیشتر بخوانید  چند نکته مهم در خرید دستگاه واکی تاکی بی سیم مجاز

منبع: Healthline

دیدگاهتان را بنویسید