مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با این روش استعداد های کودک خود را از الان شکوفا کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، کشف استعداد افراد در دوران کودکی می تواند به موفقیت آن ها در دوران بزرگسالی کمک کند. اگر شما بتوانید به یک پدر و مادر نمونه استعداد های کودک خود را کشف کنید، تا در بزرگسالی به فردی موفق تبدیل شود.

۱. رفتارهای فرزندتان را به دقت مشاهده کنید بدون مداخله و قضاوت ، برای مشاهده فرزندتان ، وقت و توجه اختصاص دهید . چه بازی هایی را دوست دارد ؟ در جریان بازی ، متفکر است یا احساسی ؟ با دیگر بچه ها چطور تعامل میکند نظم فکری او چگونه است ؟ چه کتاب هایی را دوست دارد ؟

۲.او را در موقعیت ها و محیط های مختلف قرار دهید سعی کنید بدون سختگیری زیاد ، امکان حضور در کلاسها و فعالیتهای مختلف را فراهم کنید . تماشای مسابقات ورزشی ، کلاس های هنری ، فعالیت های اجتماعی و کارهای تیمی می توانند موقعیت های خوبی برای کشف استعدادهای فرزندتان باشند . البته در کنار هم سن و سالانش.

۳. با معلمان و مربیان فرزندتان مشورت کنید چون بچه ها مدت زیادی را در کنار معلمان خود می گذرانند ، گفتوگو با آن ها ، به خصوص اگر با تجربه باشند ، دید بسیار خوبی از علایق و استعدادهای فرزندتان به شما خواهد داد . بهتر است این ملاقات حضوری باشد .

۴. با فرزندتان صحبت کنید آرزوها و حسرت های خودتان را کنار بگذارید . صمیمانه از فرزندتان بپرسید که فکر میکند از چه هنر ، ورزش ، کتاب یا فعالیت هایی لذت میبرد و درس های مورد علاقه اش چیست . این اطلاعات یکی از تکه های پازل استعدادیابی است .

بیشتر بخوانید  سقوط دلار به کانال ۵۰ هزار تومان حتمی است؟

۵.کشف کنید که در ژن های او چه استعدادی نهفته است.سعی کنید قابلیت هایی مانند استعداد ورزشی ، توان رهبری ، خلاقیت ، توانایی کارهای ظریف دستی یادگیری زبان را در او پیدا کنید.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *