با این دمنوش به جنگ با سرماخوردگی برو



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: در این روزهای پاییزی که هوا سرد است و آنفولانزا بسیار شایع است، می توانید با نوشیدن دمنوش های گیاهی آنفولانزا را درمان کنید. این دمنوش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی موثر هستند.

چای های گیاهی مقرون به صرفه هستند و گاهی اوقات بهتر از داروهای شیمیایی عمل می کنند.

چای ریحان و زنجبیل

برگ ریحان معده را آرام می کند و عفونت ها، اختلالات تنفسی و افسردگی را از بین می برد. همچنین دارای خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی است.

چای گزنه، سنبل و قاصدک

این سه گیاه دارای مواد مغذی قوی هستند. گزنه خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی مفید که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و 20 برابر اسفناج کلسیم دارد، استفاده می شود. همچنین سطح آهن را افزایش می دهد و خارش، عطسه و آلرژی را کاهش می دهد.

خار مریم به کاهش درد عضلانی و حالت تهوع کمک می کند و خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. قاصدک همچنین می تواند به کاهش عفونت، کمک به عملکرد کلیه، پاکسازی کبد و کمک به هضم کمک کند.

چای عسل، لیمو و زنجبیل

لیمو سرشار از ویتامین C است که یکی از بهترین مواد برای درمان سرفه و گلودرد ناشی از سرماخوردگی است. ویتامین C موجود در آبلمی به همراه فواید عسل طبیعی می تواند به سرعت بخشیدن به بهبود سرماخوردگی کمک کند. علاوه بر این، زنجبیل می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک کند.

بیشتر بخوانید  علی شمخانی سِمَت جدید گرفت؟

چای میخک

این چای ادرار آور است و احتقان ریه را برطرف می کند. چای میخک می تواند سینوس ها را باز کند.

چای نعنا

نعناع یکی از مواد رایج در داروهای ضد سرفه و رقیق کننده های خون است. روغن موجود در برگ نعناع دارای خواص ضد ویروسی است که به جلوگیری از انتشار ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این چای همچنین می تواند درد عضلانی و سرفه را کاهش دهد و مجاری بینی را باز کند.

چای دارچین

دارچین برای درمان سرفه های مزمن، علائم سرماخوردگی و پاکسازی سینوس ها مفید است.

چای بابونه

تحقیقات نشان می دهد که چای بابونه دارای ترکیباتی است که می تواند با سرماخوردگی مبارزه کند. همچنین برای پیشگیری از درد و خستگی مفید است. چای بابونه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش تورم و قرمزی کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن نیز برای بهبود بافت و سلامت مفید است. بابونه ضد اسپاسم است و سرفه را کاهش می دهد.

چای آویشن

آویشن یکی دیگر از دمنوش های گیاهی مفید برای مبارزه و تقویت بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا است.

چای اسطوخودوس

گیاه دارویی اسطوخودوس اگر با پونه کوهی، آویشن و نعناع پخته شود برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر است، این گیاه به دلیل داشتن اثر ضد درد و تسکین دهنده در سرفه خشک به درمان بیماری ها کمک می کند.

چای چهارگل

یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد چهارقل است که در طب سنتی توصیه می شود.

چای مریم گلی

بیشتر بخوانید  قاتل داریوش مهرجویی دستگیر شد | قاتل جزو مظنونین قبلی پلیس بود +جزئیات

دم کرده این گیاه دارویی برای درمان عفونت های تنفسی، سینوزیت و آنفولانزا بسیار مفید است.


دیدگاهتان را بنویسید