مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با استفاده از قانون باور به تک تک آرزوهای خود برسید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



قانون باور چیست و تغییر سریع باورها چگونه ممکن است؟


به گزارش دلگرم : باور به زبان ساده همان ذهنیتی است که در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد. باور انواع مختلفی دارد که برخی از آنان به شما برای موفقیت و پیشرفت کمک میکنند؛ و برخی دیگر نیز برعکس باعث پس رفت و شکست شما میشوند.


یکی از عوامل محدود ساز در زندگیتان باور های شماست که باید باورهای اشتباه و غلط را شناسایی کنید و باورهای درست را جایگزین باورهای اشتباه تان کنید. اما ممکن است تغییر باورها کار بسیار سخت و دشواری باشد.


اگر از تأثیر باور بر زندگیتان با خبر شوید و بدانید که اساس اصلی قانون جذب, باور است هر چه زودتر به دنبال راه هایی برای تغییر باور های غلط و یا همان منفی خود بگردید، همینطور به دنبال راه های برای چگونگی شکل گیری باور ها درست یا همان مثبت باشید.


یکی از دلایلی که باعث می شود فرایند جذب برای تان متوقف شود و نتوانید به خواسته به اهدافتان برسید همین موضوع باورها است.برای آنکه معنا و مفهموم ساده باور را بهتر متوجه شوید ابتدا باید از قدرت باور با خبر باشید. قدرت باور که اغلب به عنوان ایمان و اعتقاد نیز شناخته می شود، نیرومند ترین و خلاق ترین نیرو در جهان است.


باور ها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند زیرا بسیاری از موفقیت ها و شکست های زندگی هر فرد ناشی از باورهای درونی او است. باور تأثیر بی نظیری در انجام پذیری و یا انجام ناپذیری اکثر تصمیمات ما دارد.


به عنوان مثال شاید یکی از اهداف و آرزوی شما یک ماشین لامبورگینی مشکی باشد. بعد ارتعاش به شدت قوی و شدیدی برای رسیدن به آن به کائنات و جهان اصلی ارسال می کنید.


اما ممکن است به آن نرسید. یکی از دلایلی که باعث می شود به اهداف و خواست هایتان نرسید این است که شما باور نمی کنید که می‌توانید با ماشین لامبورگینی مشکی برسید. باور نکردن به دو دلیل باعث می‌شود که شما با خواسته به هدفی که دارید نرسید.


دلیل اول : وقتی باور نمی کنید که می توانید به آن ماشین و یا حتی تمام خواسته هایتان برسید فرکانس که به کائنات و جهان هستی ارسال می‌کنید کم میشود. پس وقتی باور نمی کنید ارتعاشی که به کائنات ارسال می کنید بسیار کم است و نمی توانید با آن چیزهایی که می‌خواهید هم ارتعاش شوید.


دلیل دوم : وقتی باور رسیدن به خواسته و هدف تان را نداشته باشید ارتعاش منفی و متضاد به خواسته هایتان می‌فرستید و ناخواسته وارد زندگیتان می شود و نمی‌توانید به اهداف اصلی تان برسید.اما برای اینکه بتوانید به خواسته به اهدافتان برسید باید باورهای درست را جایگزین باورهای اشتباه کنید.

بیشتر بخوانید  علت ازدواج نکردن دهه شصتی ها چیست؟


یکی از مهم ترین قوانین کائنات و قوانینی که خداوند یکتا بر عالم هستی و انسان مقرر کرده است، قانون باور هست.این یک اصل اساسی و اولیه هست که زیربنای اغلب ادیان، روانشناسی، فلسفه و متافیزیک می شود.


راه های تغییر باور چیست؟


چطور باورهایمان را تغییر دهیم : یک راه‌ کار متفاوت و کاملا عملی


پروفسور ویلیام جیمز در سال ۱۹۰۵ نوشت : “باور، حقیقت رو خلق میکنه“.


دوست خوبم، واقعیت و قانون باور اینه : شما آنچه رو که می بینید باور نمی کنید، به جای آن، آنچه را که باور دارید میبینید.باورهای عمیق شما تولید شخصیتی می کنن که واقعیت بیرونی شما رو مخدوش می کنه و باعث میشه که اشیا و امور را نه به شکلی که وجود دارن، بلکه به شکلی که باور دارید ببینید.


بدترین نوع باورها، باورهای خود محدود کننده هستن که شما اونا رو تو زندگی خودتون شکل دادین. اینا باورهای کاذب و دروغین هستن و باعث میشن که خودتون رو محدود و ناتوان ببینین.مغز شما دیر یا زود به باورهای منفی عادت میکنه. ممکنه به این باور برسین که فاقد هوش و درایت هستی یا فاقد خلاقیت هستی.نمی تونی در برابر جمع حرفی بزنی.


نمی تونی وزن بدنتو کم کنی و در یک کلام نمی تونی به اهدافت برسی.تحت تاثیر این باورهای خود محدود کننده، همیشه خودتو ارزون میفروشی و در پیگیری هدف هات تسلیم میشی.از همه بدتر، با رفتارهایی که بروز میدی به اطرافیانت اطلاع میدی که از برخی از قابلیتها و کیفیت ها محروم هستی. اینجوری کل زندگی شما دگرگون میشه.خبر خوش در مورد باورها اینه که همه باورها یاد گرفتنی هستن و هر چیزی که یاد گرفتی رو، می تونی فراموش کنی !


انواع باور ها


به طور کلی باورها به دو دسته باورهای منفی و باورهای مثبت تقسیم می‌شوند.


باورهای منفی ذهن


تمام باور های محدود کننده در زندگیتان جز باورهای منفی محسوب می شود و تمام باور های انگیزه بخش که احساس خوبی در شما ایجاد می کند و شما را در مسیر رسیدن به خواسته هایتان قرار میدهد باورهای مثبت هستند.


باورهای مثبت


به باور هایی که احساس خوبی در شما ایجاد می‌کنند و انگیزش بخش هستند باورهای مثبت می گویند.باورهای مثبت باعث موفقیت و پیروزی شما در کارهایتان میشود. باورهایی که همیشه احساس را خوب نگه می دارند و انرژی شما را برای انجام کارهای سخت افزایش می دهد.


باورهای درونی مثبت باعث ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس در شما می شود. با استفاده از باورهای مثبت هم می‌توانید به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید و هم مسائل زندگی تان را حل کنید.باورهای منفی یا همان باورهای محدود کننده باورهایی هستند که باعث ایجاد محدودیت در کار و زندگی تان می شوند.

بیشتر بخوانید  چرا من تنبلم چکار کنم تنبل نباشم ؟


وقتی باور های محدود کننده در زندگیتان ایجاد شود باعث می شود که نتوانید کارهایتان را به درستی انجام بدهید و مسائل زندگیتان را به درستی حل کنید و در زندگی و کسب و کارتان محدود شوید.


تمام اینها به دلیل باورهای محدود کننده است که در ذهنتان ایجاد شده است. باور محدود کننده باعث ایجاد احساس منفی در شما می‌شود و عزت نفس و اعتماد به نفس تان را از بین می برد.


برای دستیابی به پول و ثروت فراوان باید در ابتدا نظام باورها خود را بشناسید، با عملکرد ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه آشنا شده و با هدایت و کنترل ذهن خود به سمت اهداف و خواسته‌های خود گام بردارید.


باور چیست


چطور باورهای خود را تغییر دهیم ( روش تغییر باور )


چگونه می‌توان باورهای خود را تغییر داد؟


اگر خدا آرزویی را به دلمان می‌اندازد می‌داند که توانایی رسیدن به آن را داریم.


به قول دکتر الهی قمشه‌ای: “آرزو دلیل بر استعداد است، وقتی انسان آرزو می‌کند که‌ای کاش من بتوانم چنین و چنان بشوم بدانید که حتماً می‌تواند، هیچ‌گاه یک بره که به دنیا می‌آید آرزوی این را ندارد که رئیس دانشگاه هاروارد شود و اصلاً به ذهنش هم خطور نمی‌کند، چرا؟ چون توانش را ندارد”


انسانی که آرزوی کسب ثروت حلال و فراوان دارد قطع به‌یقین می‌تواند به آن آرزو دست پیدا کند اما چه چیزی سبب می‌شود که فرد نتواند به این خواسته خود برسد؟


اولین و مهم‌ترین مانع ثروتمند شدن افراد باورهای فرد است. اگر دنیایی که ما می‌بینیم احمقانه به نظر می‌رسد به خاطر نظام باورهای غلط ما است و اگر می‌خواهیم دنیایمان را به‌گونه‌ای دیگر ببینیم باید نظام باورهای خود را اصلاح کنیم. استفاده از تصویر سازی ذهنی یا تجسم خلاق یکی از روش های تغییر باور است که باید هر روز انجام بدهید. تجسم خلاق و تصویرسازی ذهنی یکی از روش های تمرکز برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهاست.


به مرور زمان اگر از این قدرت تخیل خود استفاده کنید می‌توانید باورهای درستی در خودتان ایجاد کنید. برای استفاده از این قدرت بی نظیر که خداوند در اختیار مان قرار داده است باید کامل مشخص کنید که دقیقا چه چیزی را میخواهید. از شما می‌خواهم که هر خواسته و هدف که دارید را با مشخصات کامل و با جزئیات دقیق در دفترچه آرزو و خواسته هایتان را بنویسید.


برای استفاده از قدرت تصویرسازی ذهنی شما باید با جزئیات دقیق خواسته ها و آرزوهایتان را تجسم کنید. هر چقدر احساس و بهتر شود نشانه این است که در حال فرستادن ارتعاش به کائنات و جهان هستی هستید و اگر هرچه بیشتر ارتعاش هدف تان را به کائنات بفرستید به مرور زمان ارتعاشی که به کائنات فرستادید باعث ایجاد باور در شما می شود. سعی کنید در این روش از تغییر باورها خواسته ها و آرزوهایتان را با جزئیات دقیق تجسم کنید.

بیشتر بخوانید  فواید لبخند زدن در زندگی


برای تغییر باورهای تان تمام چیزهایی که باعث ورودی منفی در ذهن تان می شود را باید پاکسازی کنید.به عنوان مثال رسانه های تلویزیونی، شبکه های اجتماعی و ویدیو ها و یا حتی آهنگ هایی که باعث ایجاد احساس منفی در شما می شود را باید از زندگیتان دور کنید. برای دیدن ویدیو و فیلم ، فیلم هایی را به شما پیشنهاد که باعث ایجاد انگیزه در شما می شود و احساس خوب در شما ایجاد می کند. توصیه می کنم از کلیپ ها و فیلم های انگیزشی استفاده کنید تا انگیزه تان زیاد شود.


تمام افراد منفی که منفی گویی می کنند و احساسات بدی به شما منتقل می کنند را از زندگیتان حذف کنید. اما یکسری افراد منفی مثل اهل خانواده را ممکن است نتوانید زندگی تان حذف کنید. برای این گونه افراد مثل پدر،مادر خواهر و برادرر شما باید از قانون بی توجهی استفاده کنید. هرگز نگذارید که ورودی ذهنتان را معرفی کند زیرا این ورودی های ذهن به مرور زمان باورهای منفی و محدودکننده در شما ایجاد می کنند.


باور ها و رسیدن به خواسته ها و آرزوها


آقای ناپلئون هیل (Napoleon Hill) نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می‌گوید “ذهنتان هر آنچه را باور کند به آن می رسید” برای اینکه به آرزوها و خواسته های تان برسید باید ذهنتان آنها را باور کند.


پس مهم ترین قدم برای رسیدن به تمام آرزوها و خواسته هایتان تغییر باور هاست. باید باور کنید که با آن چیزی که میخواهید میرسید. مطمئن باشید جهان پر از فراوانی است و اگر با تمام خواسته ها و آرزوهای تان هم ارتعاش شوید به آنها می رسد. برای تغییر باورها هم پیشنهاد می کنم اول باورهای منفی و محدودکننده را شناسایی کنید و با توجه به روش هایی که گفتم هر روز بر روی تغییر باورهای تان کار کنید. به مرور زمان باورهای تغییر می کند و نتایج تغییر باور های تان را در زندگیتان مشاهده می کنید.


وقتی باورهایتان ایجاد شد شما به صورت ناخودآگاه ارتعاش هدفتان را آنقدر ارسال می کنید که کائنات به ساده ترین شکل ممکن شما را با خواسته و هدفتان می رساند.البته در دوره ارتعاش ثروت تمام روش های تغییر باورها را به شما آموزش خواهیم داد و به شما یاد می گیرید که چه کار کنیم تا باورهایمان تغییر کند زیرا باورها زندگی ساز هستند و زندگیتان را رقم می زنند. از همین حالا باید به فکر تغییر باورها باشید و ورودی ذهنتان را کنترل کنید تا به مرور زمان و باورهای مثبت جایگزین باورهای منفی تان بشود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *