مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با استحمام در چهار فصل اراک آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شنای چهار فصل در اراک را تقدیم شما می کنیم

یکی از دیدنی های استان مرکزی و جاذبه های تاریخی مهم شهر اراکا ساحلی است که در چهار فصل باز است. این حمام زیبایی های بسیاری دارد و معماری شگفت انگیزی دارد. این حمام دارای کاشی های زیبا و تزئینات منحصر به فرد است. در زیر با چند جاذبه این حمام باستانی آشنا می شوید.
اطلاعات مهمی در مورد این ساختار موجود است. اهمیت این سازه و برکات آن موجب رونق اقتصادی بالایی در این مناطق شده است. مهم ترین فرمانروایان آن زمان از امیرکبیر گرفته تا مصطفی الممالک با خوش اخلاقی باعث مهاجرت بسیاری از مردم به این ناحیه شد.

بررسی ساختار حمام Four Seasons


نمای حمام با چهار فصل

این حمام باستانی ویژگی های ارزشمندی دارد و بسیار مهم است. این بنا در واقع یادگاری مهم از زمان کاجار است. بزرگترین حمام تاریخی ثبت ملی شده است. این سازه دارای اشیای عتیقه ارزشمند است و امروزه حمام موزه است. در داخل این سازه می توانید تزئینات زیبایی را مشاهده کنید که شامل کاشی می شود. یک گنبد یکپارچه بدون ستون نیز در این سازه ظاهر می شود.
این حمام تنها ساختمانی است که دارای قسمت های مجزا است و هر قسمت متعلق به اقلیت های مذهبی مختلف است. قطعات معماری اسلامی که در این سازه می بینید بسیار ارزشمند است. این ساختمان گنجی باورنکردنی با ویژگی های منحصر به فرد است. بنای اصلی این حمام مربوط به زمان احمدشاه است و در سالهای اخیر بازسازی شده است.


کاوش در تاریخچه چهار فصل اراک

بیشتر بخوانید  آیین‌های نوروزی


 حمام کردن چهار فصل

حمام چهارفصل اراک یکی از بناهای مهم واقع در اراک است. با توجه به مهاجرت های عظیمی که در زمان امیرکبیر به دلیل حسن رفتار در این منطقه صورت گرفت، امکاناتی برای مهاجران یهودی در نظر گرفته شد که این حمام نیز بخشی از آن است. ساخت و ساز 38 ماه به طول انجامید و تنها ساخته شده برای اقلیت های مذهبی بود.
هر قسمت از این حمام که می بینید متعلق به طبقه خاصی است و در اختیار تجار و بازرگانان بوده است. به دلیل وجود اقلیت مذهبی مسیحی و یهودی، این حمام همه روزه باز بود و مراسم مختلفی در آن برگزار می شد. امروزه این حمام با وجود تجهیزاتی که دارد به موزه تبدیل شده است.


عکس حمام چهارفصل اراک


شنا با چهار فصل در دوران مدرن:

در سال 1373 این بنا تعمیر شد. در سال 1380 این ساختمان بازسازی شد. این موزه آثار باستانی مربوط به دوران پیش از اسلام را در خود جای داده است. این اقلام شامل سکه های دوره تاریخی، ابزارهای ریسندگی، حکاکی، لوازم مسی، نسخه های خطی و غیره است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *