باید مشارکت مردم در اجرای عدالت تشویق شود



بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کرمان دریافت کرد ، یدولا موحد در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگاه عمومی و انقلاب در بافت گفت: دادگستری باید از تمام توانایی های مردم و نهادهای مدنی و اجتماعی برای جلوگیری از دادخواست ، اختلافات و جرایم. و این امکان پذیر نخواهد بود مگر با مشارکت مردم.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: در مواردی که پرونده های قضایی تشکیل شده و جرمی مرتکب شده است ، باید از ظرفیت های غیر نظامی و نهادهای حاکم برای رسیدگی و حل اختلافات استفاده شود
رئیس دادگستری استان کرمان افزود: پرونده های مهم باید در دادگستری و پرونده ها و اختلافات در زمینه اموال ، ارث ، خانواده و سایر موارد تشکیل شود. آنها نمی توانند به دادگاه بروند. “

حضور رئیس نیروها در زندان تکفیری ها نیز رواج دارد
موحد در ادامه به حضور رئیس قوه قضائیه در اداره تکفیری اشاره کرد و گفت: مردم بودن به معنای بودن در کنار مردم ، درک حرکت و مشکلات و دردهای مردم با مردم و انجام هر کاری است که می توانیم کمک کنیم افراد را استخدام کنید.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در دادگستری آغاز شده و نوری از امید در قلب مردم می درخشد ، اظهار داشت: همه م componentsلفه های دولت باید خود را خادم مردم و مردم ببینند و سند تحول قضایی و مدیران کشوری قضایی برای اینکه مردم باور کنند که این دستگاه متعلق به آنهاست و فقط در این صورت آنها از این دستگاه قدردانی می کنند

بیشتر بخوانید  چرا گربه‌های تهران دیگر موش نمی‌گیرند؟

رشد جسمی دادگستری
رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی دادگستری استان کرمان گفت: ساختمان شهید کودوسی امسال در یک کنفرانس ویدیویی با دادگستری وقت و دادگاه شهر بابک افتتاح شد.
وی گفت: روند اجرای ساختمان های دادگستری رابر و ارزوئیه نیز در حال پایان است و در آینده نزدیک شاهد آزادسازی این ساختمان ها خواهیم بود.
به گزارش ایرنا ، ساختمان جدید دادگاه عمومی و انقلاب در شهرستان بافت که روز گذشته در زمینی به مساحت 7200 متر مربع ، در سه طبقه و 1700 متر مربع زیربنا ساخته شده است. ساخت این ساختمان در بهار سال 1997 آغاز شد و روز گذشته پس از صرف 4 میلیارد و 200 میلیون تن اعتبار ملی به بهره برداری رسید.

انجمن های حمایت از زندانیان درآمد کسب می کنند

رئیس دادگستری استان کرمان که از دیروز تا امروز (جمعه) در بافت بود ، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان این شهر بود. برای این منظور تأکید شده است.

به گفته موحد ، پیگیری های لازم برای تأمین مکان مناسب انجمن حمایت از زندانیان توسط دادگستری و اداره کل زندان ها با پرداخت 86 میلیون تومان تاکنون انجام خواهد شد.

شهرک بافت در 160 کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید