مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

باید شرایط لازم برای افراد دارای معلولیت فراهم شود تا بتوانند نقش بیشتری در سازندگی کشور داشته باشند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت بر لزوم فراهم سازی بسترهای لازم برای نقش آفرینی بیشتر معلولان در ساختن ایرانی توسعه یافته و قدرتمندتر تاکید کرد.

باید شرایط لازم برای افراد دارای معلولیت فراهم شود تا بتوانند نقش بیشتری در سازندگی کشور داشته باشند

در متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که روز چهارشنبه در روز جهانی معلولان توسط رئیس سازمان حمایت اجتماعی قرائت شد، آمده است:

به نام خدا
دولت ها موظف به توانمندسازی شهروندان هستند. گاهی توانمندسازی، محدود نکردن خلاقیت، اراده و سرمایه افراد برای مشارکت در زندگی اقتصادی و اجتماعی است. و گاهی توانمندسازی در مورد کاهش محدودیت هایی است که طبیعت، جامعه و سیاست بر شهروندان تحمیل می کند.

معلولیت یکی از محدودیت هایی است که طبیعت، جامعه و سیاست در پیدایش آن سهیم است و دولت موظف است همراه با همه مردم از شدت پیامدهای آن بکاهد و کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را افزایش دهد.

روز جهانی افراد دارای معلولیت بهانه و فرصتی برای شناخت سهم جامعه و سیاست در ایجاد معلولیت است.

شناخت پدیده معلولیت و عوامل مؤثر بر آن، وظیفه و مسئولیتی که در قبال او داریم را آشکار می کند، اما راه را برای اقدامات هماهنگی که امکان ساختن کیفیت زندگی بهتر برای افراد دارای معلولیت را فراهم می کند، باز می کند.
روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است برای بحث در مورد تمامی سیاست ها، برنامه ها و اقدامات جامعه و دولت در قبال افراد دارای معلولیت و نقد و ارزیابی عملکرد خود در قبال آنها.

باید شرایط لازم برای افراد دارای معلولیت فراهم شود تا بتوانند نقش بیشتری در سازندگی کشور داشته باشند

از این رو روز جهانی معلولان علاوه بر توجه جامعه به محدودیت های پیرامونی افراد دارای معلولیت، فرصتی برای شناخت فرصت ها، افتخارات و افق های بلندی است که معلولان با عبور از مرزهای اراده و تلاش به دست آورده اند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف و عوارض جانبی دکسکتوپروفن

به این ترتیب می‌توان فهمید که با تلاش فراوان می‌توانیم با سربلندی بر هر مانعی غلبه کنیم و در ساختن جامعه‌ای انسانی‌تر و پایدارتر سهمی شایسته داشته باشیم. امیدوارم در پرتو عقلانیت، تدبیر و در پرتو عزم ملی برای ساختن ایرانی آبادتر، مسئولیت سنگین خود را در قبال معلولان به درستی بشناسیم و بپذیریم و زمینه ای را برای معلولان سرافراز فراهم کنیم تا بتوانیم بازی شایسته ای داشته باشیم. نقش در ساختن ایران پیشرفته تر و قدرتمندتر.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *