باید بین ارکان انقلاب و عملکرد مسئولان تفکیک قائل شویم/ گفتگوی صریح و شفاف در جامعه از مطالبات رهبری از مسئولان است



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش شامانفس و به نقل از سراج24; حجت الاسلام محمد صفری ملک میان نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی و شورای شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سراج 24 در خصوص لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در روزهای اخیر حوادث، بیان کرد: انقلابی که در سال 57 توسط مردم شکل گرفت. انقلابی بود که بر اساس تحلیل غالب متفکران بزرگ غربی ریشه در دین داشت. دین نیز در فطرت انسان است. بنابراین انقلاب اسلامی برای احیای فطرت انسان به وجود آمد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای شورای اسلامی کشور خاطرنشان کرد: چرا می گوییم باید از انقلاب اسلامی دفاع کنیم و این یک تکلیف است؟ زیرا به فرموده امام (ره) این انقلاب عدل اسلام است و اگر امام زمان (عج) بمیرد، این انقلاب جای دارد. مانند ماجرای کربلای سیدالشهدی; امام حسین(ع) برای حفظ اسلام صلح کردند و امام حسن(ع) برای حفظ اسلام صلح کردند. بنابراین در حقانیت انقلاب اسلامی تردیدی نداریم. هر عقل سلیمی با هر پشتوانه فکری این را تایید می کند.

وی افزود: اما اینکه در طول تاریخ پس از آغاز انقلاب اسلامی، عده ای جرأت و شهامت این را ندارند که آشکارا و مستقیماً درباره جمهوری اسلامی صحبت کنند، پیامد شرایطی است که در جامعه به وجود می آید که مستلزم زمان و مکان است. . وقتی شرایط تغییر می‌کند، بیشتر احساس راحتی و ترس است که باعث می‌شود برخی از افراد نتوانند ادامه دهند. پس بر همگان واجب است در هر شرایطی و با هر لباسی از انقلاب اسلامی حمایت کنند. ما تاوان این انقلاب را دادیم.

بیشتر بخوانید  فقط 2 درصد از افراد می توانند سگ بازیگوش را در تصویر پیدا کنند؟ + پاسخ

صفری تاکید کرد: باید بین ارکان انقلاب اسلامی که قانون مداری یکی از مهمترین آنهاست و عملکرد مسئولان تفکیک قائل شویم. ما می‌توانیم عملکرد مسئولان را بعد از 43 سال از انقلاب اسلامی نقد کنیم و این انتقادات واقعیت‌های امروز جامعه ماست و منافاتی با آرمان‌های جمهوری اسلامی ندارد. بنابراین اگر بتوانیم تغییری ایجاد کنیم، انتقادات و هجمه های ما به سمت اصل انقلاب نمی رود. این انتقادات را باید متوجه کار مسئولانی کرد که با وجود اختیاراتی که داشتند نتوانستند مشکلات مردم را در ۴۳ سال بعد از انقلاب حل کنند.

وی در پایان افزود: گفت و گو همیشه منطق اسلام، ائمه و روشنفکران بوده است و دولت های ما باید سازوکارهایی را آماده کنند تا بتوانیم فضای گفت و گوی عقلانی را مانند اوایل انقلاب در ابزارهای مختلف مانند روزنامه ها ایجاد کنیم. ، رادیو، دانشگاه ها، بخش ها و رسانه ها را نهادینه کنیم که این موضوع یکی از مطالباتی است که رهبر انقلاب از دولتمردان ما دارند تا زمینه بحث های صادقانه و شفاف را در جامعه فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید