بایدن: کار رئیس جمهور چین شوخی ندارد / من احساس می کردم در برابر پوتین یک رهبر جهانی آزاد هستم



رئیس جمهور جو بایدن به سی ان ان گفت: “من با شی جین پینگ ، یک رهبر چینی که من او را می شناسم صحبت کردم.” ما در بسیاری از موارد توافق نداریم. او مردی باهوش و واقعاً مداوم است. او عمیقا معتقد است که قرن بیست و یکم توسط الیگارشی اداره می شود و این شوخی ندارد.

وی گفت: “بحث این است كه دموكراسی ها نمی توانند در قرن اول مثر باشند زیرا اوضاع به سرعت در حال تغییر است به طوری كه شما نمی توانید كشوری را متحد كنید كه درباره اقدام سریع اتفاق نظر داشته باشد.”

رئیس جمهور تأکید کرد رهبرانی مانند شی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روی دیکتاتورها شرط بندی می کنند و دموکراسی باید نشان دهد که می تواند ایستادگی کند و کاری انجام دهد.

این اظهارات در حالی منتشر می شود که گزارش ها درباره تصمیم بایدن برای بررسی ارتباط با رئیس جمهور چین در روز چهارشنبه وجود دارد ، اگرچه هنوز تصمیمی رسمی در این باره اتخاذ نشده است.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین در تلویزیون CNN گفت که اولین بار هنگام دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه احساس کرد که “رهبر جهان آزاد” است.

وی روز چهارشنبه گفت: “شما همیشه عبارت” رهبر جهانی آزاد “را می شنوید. خوب ، من این را فهمیدم وقتی جلوی پوتین نشستم. من او را می شناسم ، او من را می شناسد. من می دانم او کیست او می داند من چه می گویم ، چه می کنم و چه کار می کنم. این اولین باری بود که فهمیدم قادر هستم در یک جهان آزاد رهبر باشم.

بیشتر بخوانید  5G در ایران یک ساله شد / سرعت رکورد 4 گیگابیت بر ثانیه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پس از اولین دیدار مستقیم پوتین و بایدن در ژنو در ژوئن ، آنها قصد خود را برای برقراری گفتگوی جامع در مورد ثبات استراتژیک و بحث در مورد امنیت ، کنترل تسلیحات و احتمالاً تبادل زندانیان اعلام کردند.

رئیس جمهور آمریكا نیز در بخش دیگری از سخنان خود ، این ارقام را اشتباه گرفت و ادعا كرد كه تعداد كشته شدگان تاج آمریكایی بیشتر از كشته شدن آمریكایی ها در تمام جنگ های بزرگی است كه كشور وی درگیر آن بوده است.

بایدن گفت: “تعداد کشته شدگان ویروس تاج بیشتر از افرادی است که در جنگهای بزرگ ما جان خود را از دست داده اند.”

طبق اطلاعات وزارت دفاع آمریکا ، 650،000 آمریکایی در میدان جنگ کشته شدند. طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز ، تعداد تلفات عروق کرونر در ایالات متحده به 609000 نفر رسیده است.

در ماه فوریه ، بایدن همچنین تعداد کشته شدگان تاج را با تعداد کشته شدگان در جنگهای بزرگ اشتباه گرفت.

311311

دیدگاهتان را بنویسید