بایدن و پلوسی در برابر ناآرامی های کوبا واکنش نشان می دهند



جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، روز دوشنبه به وقت محلی ، بدون اشاره به تحریم های یک جانبه و غیرقانونی واشنگتن علیه مردم کوبا ، در بیانیه مداخله جویانه از ناآرامی های این کشور حمایت کرد و گفت ایالات متحده به دلیل رنج اقتصادی تحمیل شده توسط هاوانا در کنار مردم کوبا است. دولت.

رئیس جمهور در بیانیه کاخ سفید گفت: “ما در کنار مردم کوبا و خواستار قوی آنها برای آزادی و رهایی از اپیدمی ویروس کرونا و دهه ها سرکوب و مشکلات اقتصادی که رژیم استبدادی کوبا بر آنها تحمیل کرده است ، ایستاده ایم.”

بایدن در بیانیه ای گفت: “مردم كوبا با جسارت از حقوق اساسی و جهانی خود حمایت می كنند.” این حقوق شامل حق اعتراض مسالمت آمیز و حق تعیین سرنوشت است که باید رعایت شود.

رئیس جمهور افزود: ایالات متحده از رژیم کوبا می خواهد که صدای مردم خود را بشنود و در این برهه مهم به نیازهای مردم توجه کند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه مداخله خود در حساب توئیتر خود روز دوشنبه به وقت محلی ، بدون اشاره به دهه ها تحریم کوبا توسط دولت کشورش نوشت که مردم کوبا خواهان آزادی و حقوق اساسی خود هستند و با آرامش به خیابان ها می چسبند. و راهپیمایی عملی جسورانه است. من از مردم کوبا در تلاش برای آزادی حمایت می کنم و هرگونه خشونت یا هدف قرار دادن کسانی که از حقوق خود استفاده می کنند را محکوم می کنم.

پیش از این ، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتی سرزده در دفاع از آزادی بیان و اجتماعات توئیت کرد. واشنگتن از آزادی بیان مردم کوبا دفاع کرد و هرگونه برخورد با معترضان را به شدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید  دلیل حصول پیشرفت‌‌ در مذاکرات وین چه بوده است؟

رسانه های غربی گزارش دادند که هزاران کوبایی روز یکشنبه (به وقت محلی) از هاوانا به سانتیاگو به خیابان ها آمدند و دلیل این امر تحریم های یک جانبه آمریکا علیه کوبایی ها بود که زندگی کوبایی ها را در جریان اپیدمی تاجگذاری دشوار کرد. سرعت واکسیناسیون و سهل انگاری دولت.

311311

دیدگاهتان را بنویسید