بایدن دستور اعزام نیرو به اروپا را صادر کرد



روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت که ایالات متحده قصد دارد 2000 سرباز را به اروپا بفرستد و نیروهای نظامی مستقر را مجدداً تنظیم کند.

به گزارش ایندیپندنت، وال استریت ژورنال گزارش می دهد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وزارت دفاع دستور داده است که 2000 نیروی آمریکایی از پایگاه فورت براگ در کارولینای شمالی از لهستان به آلمان و آلمان بفرستد.

وال استریت همچنین می افزاید که هزار سرباز آمریکایی مستقر در آلمان به دستور بایدن به رومانی منتقل خواهند شد. این تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا در حالی صورت می گیرد که روسیه اعلام کرد یکی از اقدامات واشنگتن برای کاهش تنش، خروج نیروهای آمریکایی از آن منطقه است.

هفته گذشته، بایدن به 8500 سرباز آمریکایی دستور داد تا برای استقرار احتمالی در ناتو آماده شوند. وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام پنتاگون نوشت که نیروها در حالت آماده باش هستند و سازماندهی مجدد استراتژیک برخی از نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا در دستور کار قرار دارد.

پاول سولوچ، رئیس سرویس امنیتی لهستان روز چهارشنبه گفت: «ایالات متحده در راستای اقدامات خود 2500 سرباز دیگر را در شرق اروپا مستقر می کند. وی گفت: ما به نیروهای آمریکایی متکی هستیم و مذاکرات در حال انجام است. آمریکا پیش از این اعلام کرده است که 8 تا 8 هزار و 500 سرباز را در کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی مستقر خواهد کرد و به نظر می رسد 2500 نفر از این سربازان در کشور ما مستقر شوند.

بیشتر بخوانید  بزرگترین حراج حضوری اموال تملیکی، ۲۰ آذر انجام خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید