بانک صادرات و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تفاهم یک میلیارد دلاری کردند



به گزارش شمانیوز ، آیت الله صیدی در نشست تخصصی تامین مالی پروژه های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی اظهار داشت: نظام بنگاه به ویژه بانک صادرات ایران مصمم است تا نقش حداکثری و کارآمدتر را در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی از کار پروژه پتروساد به عنوان پروژه ویژه بانک صادرات ایران برای تکمیل زنجیره تامین مالی صنعت پتروشیمی خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال آینده وام و تامین مالی بیشتری از سوی بانک صادرات ایران به این صنعت اعطا شود.

صیدی افزود: بانک صادرات ایران به منظور دستیابی به الگویی مناسب برای تامین مالی سریعتر و کارآمدتر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، طرح پتروساد را با تغییراتی در مدل نظری اولیه که شامل بازار پول و سرمایه است، اجرا کرده است. ظرفیت ها.”

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه تسهیلات نقدی، تعهدات، ضمانت نامه ها و اعتبار اسنادی همواره در بازار پول مطرح است، گفت: در بازار پول نقد، تعهدات، ضمانت نامه و اعتبار اسنادی وجود دارد. وی با جذب سرمایه ثابت صنایع پیشرو کشور، یکی از بهترین همکاری ها را با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استسنا) با استفاده از طرح های مذکور داشت.

صیدی با اشاره به الگوی ایرانی صادرات در استفاده از شرکت های تابعه برای حمایت از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: از آنها استفاده شده و با برخی اصلاحات ساختاری، از ظرفیت های شعب خارج از کشور به نحو مطلوب تری استفاده شده است.

بیشتر بخوانید  سند آماده شده برای توسعه بیارجمند / 3 محور اصلی کشاورزی ، آب و جاده - آژانس خبر مهر | اخبار ایران و جهان

مدیرعامل بانک صادرات خاطرنشان کرد: هفته گذشته با دکتر علی عسکری یک میلیارد دلار به تفاهم رسیدیم که بخشی به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت تسویه حساب است. وقتی منابع بانک 18 میلیارد دلار باشد، طبیعی است که 10 درصد برای این بخش اختصاص دهد و اگر خدا اجازه دهد افزایش می یابد.

جایگاه سومین رویداد حمایت از تولید داخلی در صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید