بانک صادرات ایران پس از سالها سود توزیع می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته بانک صادرات ایران ، این جلسه که با حضور مقامات دولتی ، بورس اوراق بهادار تهران ، یک حسابرس و حسابرس قانونی ، مدیر عامل ، اعضای هیئت مدیره ، مدیران عامل ، مدیران بانکی و سهامداران در برج غدیر بانک صادرات ایران و آنلاین پس از با شنیدن گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی و گزارش حسابرس مستقل و حسابرس قانونی ، صورتهای مالی سال مالی منتهی به 21 مارس 2017 توسط سهامداران بانک صادرات ایران (شرکت سهامی عام) تصویب شد . به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع ویروس ویروس کرونا، سهامداران بانک از طریق اینترنت و از طریق لینک live.bsi.ir در این مجمع شرکت کردند.

این جلسه با حضور دارندگان بیش از 66 درصد سهام برگزار شد و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس مستقل و بازرس قانونی بانک برای مدت یک سال منصوب شد. روزنامه های گسترده “اطلاعات و دنیای اقتصاد” نیز برای تبلیغات عمومی انتخاب شدند.

بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده ، بانک در پایان مارس 2009 موفق شد زیان انباشته خود را از بیش از 4 تریلیون ریال به 2 هزار و 5 میلیارد ریال سود انباشته تبدیل کند.

از سوی دیگر ، کل سپرده های بانک در پایان سال 3 میلیون و 2 هزار و 2 میلیارد ریال اعلام شد که نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش داشته است. همچنین سپرده های ارزان بانک طی دوره مذکور رشد 2 درصدی داشته و بانک موفق شده است سهم بازار سپرده های خود را به حدود 2.8٪ از کل سپرده های شبکه بانکی کشور برساند.

بیشتر بخوانید  طرحی در حال جبران و تحکیم آموزش دانشجویان کرد در حال اجرا است

علاوه بر این ، مانده تسهیلات ارائه شده توسط بانک صادرات ایران در پایان سال به 2 میلیون و 2 هزار و 2 میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

از دیگر دستاوردهای بانک در دوره مالی ذکر شده می توان به کاهش قیمت پول از 1.5٪ در پایان سال سوم به 3.8٪ در پایان سال 1 ، دریافت بخشی از مطالبات از دولت ، برنده شدن اشاره کرد. اولین بار وی انتقال بخشی از سهام شرکت گروه مالی سپهر ، توسعه زنجیره ارزش از طریق پروژه های نوآورانه ، از جمله پروژه های تازه سازی و حمایت از تولید را ذکر کرد.

در مورد عملکرد گروه بانکی و براساس صورتهای مالی تلفیقی ، دستاوردهای متعددی حاصل شده است که از جمله آنها می توان به سود خالص 2 هزار و 5 میلیارد ریال و سود انباشته بعدی 3 هزار میلیارد ریال اشاره کرد. اتفاقی که منجر به افزایش سود تلفیقی هر سهم 3٪ به 4 ریال شد.

سال گذشته ، بانک صادرات ایران برای تغییر سیستم فناوری اطلاعات بانک و استفاده بهینه از داده ها و افتتاح شعب جدیدی که عملیات جدیدی را ارائه می دهند ، یک برنامه استراتژیک تحت عنوان “Sade” تهیه کرد.

بانک صادرات ایران در آستانه هفتادمین سالگرد تاسیس خود و در مسیر تحقق مسئولیت های اجتماعی متعهد است ضمن کمک به تحریک تولید ، انتظارات مردم را برای بهبود معیشت و حمایت از تولید و اجرای پروژه هایی که نیاز به جریان نقدی ندارند برآورده سازد. در دستور کار است

دیدگاهتان را بنویسید