باغ وحشی در پاکستان تصمیم به فروش 12 قلاده شیر گرفته است



به گزارش سلام نو، مسئولان باغ وحش پاکستان تصمیم گرفته اند 12 قلاده شیر این باغ وحش را به کلکسیونرهای خصوصی بفروشند.

باغ وحشی در پاکستان هفته آینده 12 قلاده شیر را به کلکسیونرهای خصوصی می فروشد تا بتواند هزینه ها را تامین کند و فضای بیشتری برای حیوانات دیگر فراهم کند.

به گزارش بی بی سی، مسئولان باغ وحش می گویند تعداد گربه های بزرگ به قدری زیاد است که شیرها و ببرها مجبورند برای دسترسی به فضای باز به نوبت بیرون بروند. در حال حاضر 29 توله شیر، 6 توله ببر و دو جگوار در این باغ وحش زندگی می کنند.

مخالفت دوستداران محیط زیست

مخالفان محیط زیست با فروش شیرها در همین حال، گروه محیط زیستی صندوق جهانی حیات وحش اعلام کرد که این موجودات باید به باغ وحش های دیگر منتقل شوند یا شیرهای ماده باید عقیم شوند یا به آنها قرص های ضد بارداری داده شود.

یورونیوز نیز در گزارشی درباره این تصمیم نوشت: نگهداری از شیر، ببر و دیگر حیوانات وحشی عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی در پاکستان غیرمعمول نیست زیرا افراد ثروتمند سعی می کنند وضعیت مادی مرفه خود را به رخ بکشند. صاحبان ثروتمند این حیوانات تصاویر و فیلم هایی از گربه های بزرگ خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. »

مسئولان باغ وحش قیمت پایه را 150000 روپیه پاکستان (حدود 700 دلار) برای هر قلاده شیر تعیین کرده اند، اما امیدوارند هر حیوان به قیمت حدود دو میلیون روپیه یا حدود 9000 دلار به فروش برسد. اما به گفته مدیر باغ وحش، همه نمی توانند در این حراج شرکت کنند و خریداران باید ثابت کنند که پناهگاه، امکانات و ابزار لازم برای نگهداری از این حیوانات را دارند. آنها همچنین باید اطلاعات خود را در مقامات استانی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید  بازگشایی راه خلخال به اسلام

دیدگاهتان را بنویسید