مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

باعث دل درد بعد از صبحانه شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علت اسیدیته بعد از غذا چیست و چگونه درمان می شود؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان سوزش سر دل آن ها ملاقات می کنند.

سوزش سر دل بعد از غذا

علت دل درد بعد از غذا خوردن چیست؟

التهاب مری

خوابیدن بلافاصله بعد از صبحانه علائم رفلاکس معده و اسیدیته را تشدید می کند.خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن غذا در هضم غذا و اسیدی شدن معده اختلال ایجاد می کند. بنابراین به روزه داران توصیه می شود که حداقل یک ساعت بعد از صبحانه از خوابیدن خودداری کنند و اجازه دهند غذایشان هضم شود.

رفلاکس معده و اسیدیته

خوابیدن بلافاصله بعد از صبحانه علائم ریفلاکس معده و اسیدیته را تشدید می کند، خوردن و دراز کشیدن بعد از صبحانه و صبحانه به خصوص در افرادی که علائم رفلاکس معده دارند، علائم رفلاکس را تشدید می کند. اگر غذا در زمان‌های غیرمعمول مثلاً در نیمه‌های شب خورده شود و بلافاصله بعد از آن فرد به خواب رود، علائم رفلاکس و اسیدیته همچنان بدتر می‌شود.صبحانه فرصت دارد و می‌تواند برای مدتی بخوابد.

توصیه می شود این افراد این کار را انجام ندهند. البته اگر فرد به پهلوی چپ دراز بکشد احتمال رفلاکس کمتر است بنابراین توصیه می شود برای افطار با مایعات گرم شروع کرده و حدود یک ساعت بعد از افطار غذای اصلی را بخورد تا معده عادت کند. دریافت آن غذای بیشتر.

خوردن برنج و نان در صبحانه از اسید معده جلوگیری می کند

 چه چیزی باعث سوزش سر دل می شود؟

برای پیشگیری از سوزش معده در طول روز از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند نان و برنج در وعده صبحانه استفاده کنید و از مصرف چربی بپرهیزید همچنین از پرخوری در افطار خودداری کنید و از مصرف غذاهای چرب، چای و قهوه، نوشیدن مایعات خودداری کنید.از خوردن و استعمال دخانیات خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی گیاه دارویی جاشیر و خواص آن
روزه داران باید قبل از خواب میوه بخورند

آخرین غذای مناسب قبل از خواب برای ناشتا خوردن میوه است که به هضم غذا کمک می کند و ترکیبات از دست رفته در طول روز را به بدن باز می گرداند. روزه در جسم و روح روزه دار اثر متعادلی دارد. از آنجایی که معده ساعت ها خالی است و آماده خوردن مقدار زیادی غذا نیست، مقدار زیادی غذا نباید وارد معده شود زیرا می تواند به دستگاه گوارش فشار وارد کند.

برای استفاده درست از این ماه باید شرایطی ایجاد کنیم که نیازهای تغذیه ای بدن در زمان روزه داری در حالت استراحت در دستگاه گوارش تامین شود، در افطار و شکر تاثیر خوبی در تامین انرژی بدن و استراحت دستگاه گوارش دارد. . استفاده از مایعات ولرم مانند شیر، چای کمرنگ و خرما مهمترین نکته ای است که به روزه داری در سلامت دستگاه گوارش در ابتدای وعده افطار کمک می کند.

روزه داران باید سعی کنند در هنگام افطار از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنند و از مصرف مواد شیرین مانند کدو سبز و قندهای مصنوعی پرهیز کنند، برای تامین انرژی کافی در ماه رمضان، شام و سحری نیز در وعده عصرانه در نظر گرفته شود، تنوع نیز باید رعایت شود. استفاده از نان، غلات، شیر، لبنیات، میوه ها، سبزیجات و گوشت باید در برنامه غذایی خانوار باشد.میزان غذای مصرفی باید به گونه ای باشد که معده قبل از خواب خالی شود و فرد احساس سبکی کند.

 چه چیزی باعث سوزش سر دل می شود؟

کسانی که در ماه رمضان مجبورند زیر نور آفتاب کار کنند و به دلیل تعریق در فاصله بین افطار و شکر، عرق بدنشان کم می شود، باید با نوشیدن آب کافی برنامه ریزی کنند تا آب کافی برای بدنشان تامین شود.برای اسیدی شدن معده در طول روز، از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات هایی مانند نان و برنج در وعده صبحانه و پرهیز از چربی ها همچنین مصرف شکر در سحری توصیه نمی شود زیرا قندها به دلیل جذب سریع باعث احساس گرسنگی می شوند.

بیشتر بخوانید  قرص جوینت آر ایکس و مزایای باورنکردنی آن برای محافظت از مفاصل

بهترین غذای توصیه شده برای مقاومت بالای بدن در ایام ماه مبارک رمضان در سحر، استفاده از مواد غذایی سرشار از فیبر مانند نان است. در وعده سحری نباید از غذاهای چرب و سنگین استفاده کرد.با توجه به چربی سوزی در بدن، بوی بد دهان نباید باعث نگرانی انسان شود. زمانی که روزه دار اضافه وزن نداشته باشد تاثیرات روزه در فرد مثبت است مصرف میوه و سبزی جزء لهجه سلامتی است و برای پیشگیری از یبوست آب و آلو توصیه می شود.

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *