باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری


استئوآرتریت التهاب مفاصل است که در آن غضروف مفصل آسیب دیده و به تدریج از بین می رود و پس از آن استخوان ها می شکنند و باعث درد و بی حرکتی می شود. اعضایی که بیشترین آسیب را دارند مفاصل زانو، ران، انگشتان، گردن، پشت و ستون فقرات هستند.

باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری

بی تحرکی و بی تحرکی طولانی مدت مفصل یکی از علل آرتروز است که باعث زانو درد می شود. عدم تحرک باعث خشکی مفاصل می شود و پس از مدتی حرکت دادن پاها دشوار می شود. افرادی که چنین علائمی را در بدن خود می بینند حتما باید با پزشک مشورت کنند.

باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری

باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری


علت این بیماری به طور کامل مشخص نیست، اما در زنان شایع تر است. علل شناخته شده: سن (بیشتر افراد بالای 40 سال) اما در بین جوانان بسیار شایع است، ناهنجاری های مادرزادی استخوان، ورزشکارانی که دائماً در معرض ضربه هستند، حوادث رانندگی، عدم تحرک و ورزش نکردن، چاقی و اضافه وزن نیز باعث آرتروز می شوند.

در ابتدای بیماری درد ضعیف است اما در صورت عدم پیشگیری و عدم مراجعه به پزشک درد به تدریج تشدید می شود و باعث اختلال خواب و خستگی در فرد مبتلا به آرتروز می شود.

افراد مبتلا باید در زمین های مسطح راه بروند، از پله های زیاد بالا و پایین نروند، صنایع دستی سنگین و فعالیت های سخت را کاهش دهند و از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند.

باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری

اگر این افراد چاق هستند، باید وزن خود را کاهش دهند، ورزش هایی مانند شنا و پیاده روی انجام دهند، زیرا این ورزش ها باعث تقویت مفاصل می شود، باید در طول روز چند دقیقه استراحت کنند، فعالیت بدنی باید به گونه ای باشد که فشار زیادی وارد نشود. روی مفاصل، هنگام راه رفتن، نشستن و خوابیدن. وضعیت بدن باید در وضعیت صحیح باشد، ورزش های سبک برای گردن، بازوها، کمر و پاها باید روزانه انجام شود تا مفاصل خشک نشوند و رژیم غذایی مناسب مانند لبنیات، ماهیچه ها و مداد و غذاهای حاوی کلسیم برای کمک به انعطاف پذیری بدن

بیشتر بخوانید  تزریق سفازولین و مواردی که باید در رابطه با آن بدانید

تمام این فعالیت ها باید زیر نظر پزشک معالج انجام شود.

باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری



دیدگاهتان را بنویسید