بازی های المپیک 2020 توکیو چرا ورزشکاران مدال خود را گاز می گیرند؟ / آیا آنها واقعاً مدال طلا دارند؟ – اخبار ورزشی – اخبار ورزشی تسنیم


به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس تسنیمیکی از س questionsالاتی که همیشه در آستانه بازی های المپیک مطرح می شود ، در مورد نوع مدال های اعطا شده در بزرگترین رویداد جهان ، بازی های المپیک است و بسیاری معتقدند که مدال های المپیک از نظر مالی نیز ارزش بالایی دارند و ورزشکاری که برنده طلا می شود مدال مدال یک گنج طلایی است. در ادامه به این سوال و اینکه چرا ورزشکاران مدال خود را گاز می گیرند پاسخ خواهیم داد.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) مشخصات فیزیکی مدال ها را تعیین کرده است ، اما تصمیم نهایی در مورد طراحی مدال به کشور میزبان بستگی دارد. قوانین IOC برای اعطای مدال به شکل ، اندازه و مواد تشکیل دهنده مدال مربوط می شود که شاید دانستن آن ارزش داشته باشد.

اولین مبحث مربوط به مواد برای ساخت مدال موارد زیر است:

مقام اول (مدال طلا): حداقل از 92.5٪ نقره تشکیل شده است که با 6 گرم طلا پوشانده شده است.
مقام دوم (مدال نقره): 92.5٪ نقره.
مقام سوم (مدال برنز): 92.5٪ مس با 0.5٪ قلع و 2.5٪ روی.

در مورد ظاهر مدال ، این مدال معمولاً گرد است و دارای یک ضمیمه برای یک زنجیر یا روبان است. قطر مدال حداقل 60 میلی متر و ضخامت آن حداقل 3 میلی متر است. همچنین در مورد جزئیات این رویداد ، تأکید می شود که ورزشی که مدال برای آن اعطا شده باید روی مدال نوشته شود. به عنوان مثال ، مدالی که در زمینه رزمی توزیع می شود باید دارای نام تسکین کشتی باشد.

بیشتر بخوانید  لیست کامل آدرس خدمات الکترونیک قضایی+شماره تلفن

حال س theال این است که چرا ورزشکاران مدال طلای خود را گاز می گیرند؟ در پاسخ باید گفت که مسئله گاز گرفتن مدال طلا ریشه تاریخی دارد. در گذشته برای اطمینان از خلوص سکه های طلا و تشخیص آنها از سکه های سرب طلاکاری شده ، آنها را بین دندان ها قرار می دادند و در صورت باقی ماندن جای دندان ها روی سکه ، آنها را فشار می دادند. سکه از طلای خالص ساخته شده است.

اگرچه امروزه تجارت سکه طلا معمول نیست ، اما عمل اندازه گیری طلا با دندان از بین نرفته است و توسط ورزشکاران به ارث رسیده است. آنها پس از قهرمانی و کسب مدال ، به صورت نمادین مدال خود را جلوی دوربین ها گاز می گیرند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید