مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازی مومو (Momo) چالش خودکشی در واتساپ چیست ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



قضیه مومو چیست ؟


مومو یک اکانت واتس اپ با تصویر پروفایل یک دختر بسیار زشت همراه با یک خنده جوکر مانند است.


در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست، بلکه تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسک های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت هایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.


در چالش مومو ابتدا یک شماره تماس ناشناس، کاربران را به بازی دعوت می‌کند تا به Momo پیامی ارسال کنند. پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت‌آمیزی برای کاربر فرستاده می‌شود.


همچنین مومو مدعی می‌شود که به اطلاعات شخصی فرد قربانی از جمله محل سکونت وی دسترسی دارد. تاکنون انگیزه اصلی بازی و سازندگان آن مشخص نشده است. این بازی آنلاین تاکنون در کشورهایی مانند آرژانتین، مکزیک، آمریکا، آلمان و فرانسه مشاهده شده و به نظر می‌رسد در آمریکای جنوبی گسترش بیشتری پیدا کرده است.


هدف از این بازی ترسناک، قربانی کردن کودکان و نوجوانان بوده است. مومو کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب به رویشان ظاهر شده و آن‌ها را نفرین می‌کند


فیلم بازی مومو


خطرات بازی Momo چیست؟


سؤالی که ممکن است برای برخی از کاربران پیش آمده باشد این است که ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس و احیانا دریافت چند تصویر و پیام، که به آن ها می توان اهمیتی نداد، چه خطراتی می تواند داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم گزینه های زیر را عنوان کنیم.


  • امکان سرقت اطلاعات کاربران

  • ایجاد مزاحمت های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن شما در پروفایل مومو

  • دریافت وقت و بی وقت پیام های خشونت آمیز و تصاویر وحشتناک

  • ترغیب نوجوانان به انجام عمل خودکشی و تهدید آنان

  • امکان اخاذی و باج خواهی از افراد


این چالش در واتس اپ انتشار می یابد و ذخیره هر شماره ای در واتس اپ، منجر به ذخیره شماره شما نیز در واتس اپ طرف مقابل می شود، بنابراین با اولین پیامی که به مومو ارسال کنید، در واقع شماره خود را به او داده اید و او می تواند از طریق همین شماره اقدام به ایجاد مزاحمت برای شما کند.


حتی پس از دیلیت اکانت و ایجاد یک حساب جدید، چون از همان شماره استفاده کرده اید، مومو بار دیگر شما را خواهد یافت و می تواند ارسال پیام های تهدید آمیز خود را از سر بگیرد.


همچنین گزارشاتی از تماس مومو با افراد نیز دریافت شده است که حتی با وجود پاک کردن واتس اپ، مومو از طریق شماره تلفن ذخیره شده با آنها تماس گرفته و تهدیدهاش را مجدا آغاز کرده است.


اگر درگیر چالش مومو شده اید، بهترین راهکار پاک کردن حساب واتس اپ و استفاده از یک شماره جدید است تا از شر پیام ها و تصاویر وحشتناک این پروفایل خطرناک، رهایی یابید.


مدیران پیام رسان واتس اپ در واکنش به فراگیر شدن چالش مومو در این پیام رسان اعلام کردند ما عمیقا به امنیت افراد اهمیت می‌دهیم.


کاربران می‌توانند هر شماره‌ای را بلاک کنند. همچنین از کاربران خواسته شده به درخواست شماره‌های ناشناس در واتس اپ به خصوص با عکس کاربری این زن ترسناک پاسخ ندهند و هرگونه پیام‌های مشکوک گزارش داده شود.


بیشتر بخوانید  لیست شهربازی های اصفهان به همراه آدرس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *