بازیگر زیبا و باوقار سینما و تلویزیون / هدف از عکس چیست؟ نکته کجاست!؟


هدیه تهرانی در ۱۳ تیر ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. او برای اولین بار برای بازی در فیلم روز حوادث انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. و کیانوش عیاری او را برای نقش بودن یا نبودن انتخاب کرد و بعداً عسل بدیعی به جای او انتخاب شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و حدیث تهرانی وارد سینمای حرفه ای شد.

بازی‌های سبک و روان او در فیلم‌های عجیب و غریب، به‌ویژه شوکاران، تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش های او که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین خانه سینما را برایش به ارمغان آورد و مورد تحسین نویسندگان و منتقدان قرار گرفت، بازی فراموش نشدنی او در چهاربان سوره بود.

بعد از مهناز افشار، مجله همشهری جوان او را به عنوان دومین بازیگر زن پردرآمد دهه 80 برگزید.

لیلا حاتمی (زادهٔ ۹ مهر ۱۳۵۱) بازیگر ایرانی است. از افتخارات او می توان به دو جایزه در جشنواره فیلم آتش و یک جایزه در جشنواره بین المللی فیلم برلین اشاره کرد. وی در سال ۱۳۹۱ نشان لژیون افتخار را از دولت فرانسه دریافت کرد.

حاتمی بازی در سینما را از 12 سالگی با به تصویر کشیدن دوران کودکی کمال الملک در کمال الملک (1362) آغاز کرد. او در سال ۱۳۷۵ برای بازی در نقش زنی نازا در فیلم لیلا موفق به دریافت مدرک افتخاری از جشنواره فیلم فجر شد و بازی در فیلم شیدا (۱۳۷۷) باعث شد تا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر شود. جشنواره فیلم. سپس برای نقش روسپی در فیلم آب و آتش (1379) جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم ایران دریافت کرد.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ زیبا و شنیدنی ثانیه های سنگین از علیرضا روزگار

لیلا خاتمی پس از نامزدی دیگر جشنواره فجر برای سالاد فصل (1392)، برای اولین بار در سال 1386 برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فجر برای بازی در بیپولی شد. از دیگر نقش های او در این دوره می توان به «چهل سالگی» و «پرسه در مه» (هر دو 1388) و «سعادت آباد» (1388) اشاره کرد.


دو بازیگر زیبا و باوقار در کنار هم / هدف از عکس چیست؟  نکته کجاست!؟


دیدگاهتان را بنویسید