بازیگران زن و مرد سینمای ایران!



محمدرضا شریفی (زاده ۲۵ خرداد ۱۳۳۳ در تهران) بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است. شریفی در 24 خرداد 1333 در تهران به دنیا آمد. او با آزیتا حاجیان بازیگر سینمای ایران ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد که هر دو بازیگر بودند: مهراوه شریفی و ملیکا شریفی. 1373). اما قبل از آن از سال 1370 تا 1372 در سریال امام علی (داوود میرباقری) نقش ولید را بازی کرد که برای پخش این سریال در سال 1375 ارائه و شناخته شد. پس از ویلا، بازی سفید برفی (داود میرباقری، 1373) را بازی کرد که به مدت سه سال محروم شد. محمدرضا شریفی نیا علاوه بر بازی در سینما و سریال، دستیار کارگردان، برنامه ریز و عکاس نیز بوده است.


بازیگر مرد / محمدرضا شریفی نیا

محمود پاک نیت (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۱۰ در کازرون) بازیگر ایرانی است. وی از سال 1356 در عرصه سینما و تلویزیون ایران فعالیت می کند. اولین مدرک هنری خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد


بازیگر مرد / محمود پاک نیت

سام درخشانی (زاده 30 تیر 1354 در تهران) مجری، بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. سام درخشانی دارای مدرک علوم تجربی و دانشجوی بازنشسته تئاتر است. دوره بازیگری را در آموزشگاه بازیگری سمندریان گذراند و با سریال جغدهای شب وارد دنیای بازیگری شد. مدتی میزبان یک مسابقه تلویزیونی ایرانی بود.


بازیگر / سام درخشانی

فرهاد اصلانی (زاده ۱۸ خرداد ۱۳۴۴ در بیجار) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.


بازیگر مرد / فرهاد اصلانی

پوریا پورسرخ (زاده ۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.پوریا پورسرخ متولد تهران و اولین فرزند خانواده است. او دو خواهر و یک برادر کوچکتر دارد. مادرش معلم زبان و پدرش بازنشسته شرکت نفت است. پوریا پورسرخ پیشنهاد بازی در سریال «فرار بزرگ» را پذیرفت و به این ترتیب وارد حرفه بازیگری شد.

بیشتر بخوانید  استایل لیندا کیانی با پافر / جذاب مثه همیشه ! مدل شالش چطوره ؟


بازیگر مرد / پوریا پورسرخ


هادی حجازی فر (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۵۵ در خویو، آذربایجان غربی) بازیگر سینما و تلویزیون، فیلمنامه نویس و کارگردان تئاتر ایرانی است. وی فارغ التحصیل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در سال 1377 در این دانشگاه ثبت نام کرد.


بازیگر مرد / هادی حجازی فر

مصطفی زمانی (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۶۱) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او با سریال 45 قسمتی یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی شد و به شهرت رسید. او کار خود را از 8 بهمن 1383 با بازی در این سریال آغاز کرد.


بازیگر مرد / مصطفی زمانی

امین حاجایی (زاده ۱۹ خرداد ۱۳۳۹) بازیگر و داور تلویزیون ایرانی است. حیایی فعالیت خود را از سال 1370 با بازی در فیلم دو همراه آغاز کرد و تا کنون در آثار، فیلم ها، سریال ها و تئاترهای مختلفی حضور داشته است. او برای فیلم شب (1386) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم آتش را از آن خود کرد. حیایی در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم شلوار نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت موفق به دریافت دیپلم افتخار نقش اول مرد شد.


بازیگر مرد / امین حیایی

مجید مشیری (زاده 15 اسفند 1350) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی فارغ التحصیل رشته عمران از دانشگاه صنعتی و فنی شیراز بود و در سریال خط قرمز (محصول سال 1380) نقش پدر رامین را بازی کرد.


بازیگر مرد / مجید مشیری


دیدگاهتان را بنویسید