بازیابی انرژی مثبت برای تسکین استرس



استراتژی های بازیابی انرژی مثبت برای تسکین استرس




گاهی اوقات هنگامی که یک روز شما پر از تنش و اتفاقات مختلف است، آرامش و ریلکسیشن یک راه مثبت برای رفع خستگی حاصل از آن می باشد. استراتژی های بازیابی انرژی مثبت، استرس را از عوامل استرس زا جدا می کنند.


هنگام استفاده از این بازیابی ها، ما وضعیت را به شیوه ای جدید که امکانات را به جای “تهدیدات” درگیر می کند، در نظر می گیریم.


در نظر گرفتن عوامل استرس زا به عنوان چالش هایی برای روبرویی و حتی موقعیت های مناسب به جای تهدیدی برای شادی و نشاط زندگیمان، می تواند به تسلط ما بر احساساتمان کمک کند.هنگامی که دیدگاه خود را با بازیابی های مثبت گسترش می دهیم، می توانیم فرصت های بیشتری را ببینیم.


divider




1. عوامل استرس زا را تشخیص دهید


به جای ماندن در احساسات ناامیدی و بی کفایتی، با دید تازه به وضعیت خود نگاه کنید. چه جنبه هایی از این وضعیت بیشترین میزان تاثیر را روی شما می گذارد؟ به کدام یک از خواسته هایتان نرسیده اید؟ چه زمانی کنترل کمتری بر خود دارید؟ بر قسمت هایی از شرایط خود که ترجیح می دادید تغییر دهید، تمرکز کنید.




2. به دنبال چیزی باشید که می توانید تغییر دهید


در هنگام بازیابی، دیدگاه خود نسبت به اتفاقات را تغییر می دهید. هنگامی که به دنبال چیزی برای تغییر دادن هستید، به امکانات موجود بدون قضاوت توانایی یا ناتوانی در انجام آن، فکر کنید. به جای فکر کردن، “من آرزو می کنم که این را تغییر دهم،” یا حتی، “آیا می توانم این را تغییر دهم؟”، سعی کنید فکر کنید: “چگونه می توانم این را تغییر دهم؟” ممکن است شما قادر به تغییر همه چیز نباشید، اما بازیابی مثبت از موقعیت، می تواند باعث بروز فرصت هایی شود که قبلا از آنها آگاه نبودید.

بیشتر بخوانید  تست شخصیت شناسی MBTI و کاربردهای جادویی این تست




3. به دنبال مزایا باشید


اگر در موقعیتی قرار دارید که ابدا نمی توانید آن موقعیت یا حتی جنبه هایی از آن را تغییر دهید، به فکر تغییر افکار خود باشید و طرز فکر خود را با یافتن مزایای موجود در آن شرایط تغییر دهید. چه موقعیت هایی در میان ویرانه ها یافت شود؟ از طریق تلاش در این راه چه قدرت هایی کسب خواهید کرد؟ هنگام تلاش برای یافتن مزایا، لازم نیست نکات منفی را بیش از حد براق و قابل توجه کنید؛ تنها باید به سادگی نکات مثبت را در یابید و روی آنها تمرکز کنید.




4. به دنبال طنز باشید


تا به حال احساس کرده اید که بعدا یک روز به این شرایط موجود خواهید خندید؟ چرا آن “یک روز” همان امروز نباشد و امروز به آن نخندید؟ هنگامی که به منظور طنز و شوخی بازیابی را انجام می دهید، جنبه های مضحکی از موقعیت بر شما آشکار خواهد شد که به آن خواهید خندید. همیشه می توانید نگران کننده ترین جنبه های یک مشکل را به خنده دار ترین ها تبدیل کنید.


نکات




1. می توانید وضعیت خود (خوش بین یا بدبین بودن) را از طریق تست خوش بینی بسنجید، و راههایی برای مثبت نگر شدن بیاموزید.

2. نگهداری یک مجله ی قدردانی راه مناسبی برای تغییر طبیعی چشم انداز شما و کمک به بازیابی مثبت است.


ترجمه شده مجله دلگرم


مهتاب جهاندار


دیدگاهتان را بنویسید