بازگشت مهلت ایران به برجام چقدر واقع بینانه است؟


“اوضاع رو به وخامت برجام” ، “حداکثر فشار برای ناامنی بیشتر ایالات متحده” ، “تقاضای مهلت بازگشت ایران به برجام” ، “بن بست در روابط آمریکا و چین” ، “پایان مأموریت نظامی آمریکا در عراق” ، ” عذرخواهی از نامزدهای اصلی “در آلمان” ، “میلیاردر معروف نخست وزیر شد” ، “پرواز بیت کوین با آمازون” و “راه اشتباه آمریکا” در نیم روز اخیر عناوین رسانه های جهانی را تشکیل دادند.

طبق گزارش ها صبحگاه به گزارش اقتصادنیوز ، جروزالم پست ادعا می کند ، نخست وزیر اسرائیل ، نفتالی بنت ، از ایالات متحده خواسته است تا اولتیماتوم برای بازگشت جمهوری اسلامی به میز مذاکره صادر کند. براساس این گزارش ، اسرائیل نگران است که با استفاده از فرصت تعلیق مذاکرات ، توانایی ایران در جلوگیری از هسته ای از هفت ماه به دو ماه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: رئیسی شروع به کار در برجام کرد

میراثی که نتانیاهو به دولت سپرد

نخست وزیر اسرائیل همچنین با انتقاد از اقدامات بنیامین نتانیاهو در ارتباط با فعالیت های هسته ای ایران گفت: نتانیاهو 12 سال نخست وزیر بود اما نه تنها قادر به جلوگیری از فعالیت های هسته ای ایران نبود بلکه ایران هرگز چنین کاری نکرده است. ساخت سلاح هسته ای نزدیک نبود. بنت تاکید کرد که این میراثی است که نتانیاهو به دولت خود سپرده است.

آنتونی فاوچی ، متخصص ارشد بیماری های عفونی در ایالات متحده ، به سیان گفت که این کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. به گفته فاوسی ، این یک مشکل است که 50 درصد از جمعیت ایالات متحده هنوز واکسینه نشده اند. اظهارات دکتر فاوسی به دنبال افزایش بیماری کرونر قلب به دلیل شیوع گونه های دلتا صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید  زیان آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ های مهریز تا ۹۰ درصد قابل کنترل است

وی گفت که وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده در حال تبدیل شدن به “یک بیماری همه گیر در بین افراد واکسینه نشده” است.

دیدگاهتان را بنویسید