پس از انتشار این خبر و بررسی های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات در این خصوص، مشخص شد که برخی تعرفه ها خارج از قانون افزایش یافته است.
سال گذشته به پست ملی در سال 1401 اجازه افزایش میانگین 67 درصدی تعرفه خدمات پستی داده شد، اما تحقیقات میدانی نشان داد که تعرفه برخی از خدمات پستی بیش از 100 درصد افزایش یافته است که واکنش هایی را در پی داشت.
سپس عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پیامی تصویری مبنی بر افزایش تعرفه پستی و عودت مابه التفاوت مبالغ دریافتی از شهروندان، درصدی برای اشخاص حقوقی و دولتی، برای خدمات غیر پایه (ویژه و پیشرو) برخوردار باشد. حداکثر افزایش قیمت تا 50 درصد
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تعرفه های پستی از سال 98 افزایش نیافته است، افزود: در صورت اشتباه در تعرفه و اخذ ریال بیشتر از مردم باید ظرف 24 ساعت آن مبلغ به مردم بازگردانده شود. در عرض 24 ساعت سیستم به گونه ای راه اندازی می شود که افراد می توانند کد ارسال خود را وارد کنند و هرکس بیش از مبلغ اعلام شده محاسبه کند سریعا به شماره کارت خود بازگردانده می شود.
وزیر ارتباطات دقایقی پیش در پاسخ به این کاربر اینستاگرامی مبنی بر بازگشت وجوه مردمی گفت: سامانه در روز اول راه اندازی شد و تاکنون حدود 400 درخواست بازرسی و وجه نقد برای حدود 180 نفر برگشت.”
شاکیان برای ثبت شکایت در این خصوص باید با سامانه پست ملی تماس گرفته و با ورود به واحد ارتباط با مشتریان و سپس دریافت شکایات در صورت امکان شکایت خود را اعلام کنند.