بازگشت زغال سنگ به آسیای شرقی


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشا امروز ، پنج کشور در آسیا در حال حاضر بخش قابل توجهی از تقاضای ذغال سنگ این قاره را تأمین می کنند. نکته این است که این کشورها هیچ علاقه ای به کاهش تولید ندارند. زیرا چندین شرکت در حال بازسازی نیروگاه های با سوخت زغال سنگ هستند.

براساس تحقیقی که در ژوئن منتشر شد ، چین ، هند ، اندونزی ، ژاپن و ویتنام در حال حاضر 80 درصد ذغال سنگ آسیا را تولید می کنند و قصد دارند بیش از 600 نیروگاه جدید با زغال سنگ احداث کنند.

از این 600 پروژه باید 300 گیگاوات تولید شود. از آنجا که گزینه های زیادی برای زغال سنگ وجود دارد ، از این استفاده کنید سوخت های فسیلی با آلودگی زیاد جای تعجب دارد.

جالبتر اینکه بنظر می رسد ساخت این نیروگاه ها با توجه به تلاش های دنیا برای کاهش وابستگی به زغال سنگ هزینه بسیار بالایی دارد.

موسسه ردیابی کربن انگلستان چه کسی این مطالعه را انجام داد و ادعا کرد که انرژی خورشیدی و بادی برق بسیار ارزانتری از زغال سنگ تولید می کند. زیرا هزینه تولید برق از آنها 85٪ کمتر از تولید برق از زغال سنگ است.

پیش بینی می شود که تا سال 2026 استفاده از زغال سنگ کاملاً گرانتر از استفاده از انرژی های تجدیدپذیر باشد.

به عنوان مثال اروپا روند حذف استفاده از زغال سنگ در تولید برق را تسریع می کند و به عنوان مثال انگلیس می خواهد نیروگاه های خود را با استفاده از زغال سنگ یک سال زودتر تا سال 2024 تعطیل کند.

بیشتر بخوانید  عضو کمیسیون بهداشت مجلس: 27 کشور دنیا در صف خرید واکسن ایرانی کرونا هستند- اخبار قزوین - اخبار استانها تسنیم

از طرف دیگر ، برخی از نیروگاه های زغال سنگ در انگلستان در حال تغییر در مصرف سوخت خود هستند و برخی دیگر آماده زمین گرمایی هستند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید