مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازگشت به برجام کشور را از یک ناهنجاری نجات دهید/ تندروها را نادیده بگیرید، دولت را نجات دهید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواه ناخواه اقتصاد ایران به برجام و لغو تحریم ها گره خورده است، از رئیس جمهور خواست با شجاعت و نادیده گرفتن فضای احساسی برخی تندروها مشروط بر اینکه سپاه می رود.» سازمان باید مورد غفلت قرار گیرد. زیرا به گفته وی، پشت مشکلات کنونی احیای برجام، «مردم ایران مظلوم واقع شده اند که قربانی شعارهای غیرمنطقی شده اند و کشورشان از توسعه محروم است».

علی مطهری، نماینده سابق تهران در نامه ای به رئیس جمهور خواستار «احیای برجام» شد. وی در نامه خود به آقای رئیسی که 12 سال در حقوق ایران خدمت کرده است، گفته است که “ایران از قبل دانش هسته ای دارد.” “

مطهری با بیان اینکه خواه ناخواه اقتصاد ایران به برجام و لغو تحریم ها گره خورده است، از رئیس جمهور خواست با شجاعت و بی اعتنایی به فضای احساسی برخی تندروها مشروط بر اینکه سپاه از لیست خارج شود. سازمان‌های تروریستی»؛ به‌گفته وی، پشت مشکلات جاری احیای برجام، «مردم ایران مظلوم واقع شده‌اند که قربانی شعارهای غیرمنطقی شده‌اند و کشورشان از توسعه محروم است.» متن کامل این نامه را بخوانید.

г. حجت الاسلام г. رییسی

دامت برکات

رئیس جمهور محترم

سلام همونطور که میدونید اقتصاد و زندگی مردم خوب نیست بیشتر بخاطر تحریم. اینکه می گوییم اقتصاد کشور را به برجام گره نمی زنیم یک سیاست و شعار غیرواقعی است چرا که خواه ناخواه اقتصاد کشور با برجام و رفع تحریم ها گره خورده است.

حتی قوی ترین اقتصادهای جهان نمی توانند تحت تحریم های ایران برای مدت طولانی دوام بیاورند. ثبات ایران پیامد ایدئولوژیک بودن نظام سیاسی و مردم ایران است. اما اگر فلسفه این ثبات برای مردم کم رنگ شود و معلوم نباشد چرا باید این سختی ها را تحمل کنیم و در مقابل آنچه به دست می آوریم، می توان این تحمل را شکست.

بیشتر بخوانید  حرکت هوشمندانه فروشنده زیرک طلا و جواهر فضای مجازی را ترکاند! + ویدیو

ما اکنون دانش هسته ای داریم و می توانیم نیازهای دارویی، کشاورزی و سوخت راکتورهای هسته ای خود را برآورده کنیم. این بخش بزرگی از ایران است. سوال این است که چه زمانی اعلام کردیم که برای توسعه سلاح های هسته ای تلاش نمی کنیم. چرا باید به گونه‌ای عمل کنیم که راه را برای بازگشت پرونده ایران به برجام باز کنیم، مکانیسم ماشه را توسط دیگر طرف‌های برجام فعال کنیم و تحریم‌ها را قوی‌تر بازگردانیم؟ روسیه و چین هیچ کاری انجام نداده اند و ما اساسا به آنها اعتماد نداریم.

حذف نام سپاه از فهرست تروریسم آمریکا درخواستی مشروع است، اما وقتی صهیونیست ها بایدن را متقاعد می کنند و شاید برای نابودی او مجبور به قبول نکردن آن می شوند، او اصرار دارد که در مسیر اسرائیل حرکت کند.

آنها سپاه ما را تروریست خواندند و بر آنها حکم صادر کردند، ما نیز نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تروریست سنتکام خواندیم و دستمان برای اقدام باز است.

از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور انتظار می رود که این موضوع را از طریق شورای عالی امنیت ملی حل و فصل کنید، همانطور که مقام معظم رهبری حل این موضوع را به شما و این شورا واگذار کردند. نیاز به شجاعت و بی احترامی به شعارهای گذشته افراد بی ادب و زورمندی که برجام را خیانتکار می پنداشتند و حالا مایه برکت شد و جلوی کشور در حال توسعه را گرفتند.

به عنوان مثال یک میدان نفتی مشترک ایران و عراق به نام آزادگان سال هاست که عراق را با سرمایه گذاری خارجی استخراج می کند و حقوق مردم ایران به دلیل تحریم ها ضایع می شود. همچنین میدان نفتی آرش در دریای خزر که بین ایران و آذربایجان مشترک است. ایران فرصت های زیادی را به ویژه در بخش نفت و گاز از دست داده است و همسایگانش از آنها نهایت استفاده را برده اند.

بیشتر بخوانید  لیگ قهرمانان آسیا ؛ صعود قدرتمند جونبوک موتورز با شکست گامبا اوزاکا

در این میان ملت ایران مظلوم واقع شده و قربانی شعارهای غیر منطقی شده و کشورش از توسعه محروم شده است.

برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی باید بنیه اقتصادی کشور قوی باشد و این امر جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم ها محقق نمی شود. رویای آزادی فلسطین با کشور فقیری که با برخی از همسایگانش روابط خوبی ندارد محقق نمی شود و آنها از ترس ما به دست اسرائیل افتادند.

از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور تقاضا دارم تا زمانی که لابی صهیونیستی مجبور به خروج سپاه از لیست ظالمانه آمریکا شد، با جسارت و نادیده گرفتن فضای احساسی برخی از افراط گرایان، این وضعیت را نادیده بگیرید و کشور را از وضعیت نابهنجار کنونی بازگردانید. وضعیت با بازگشت به برجام.بیا. برادران سپاه همانطور که قبلا گفتند از پیوستن برجام به سپاه خوشحال نیستند. آنها راهی برای خنثی کردن فشار آمریکا خواهند یافت. دوام توفیق الهی را از درگاه خداوند متعال به شما مسئلت دارم.

ارادتمند علی مطهری

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *