بازگشت احمد نجفی به تلویزیون



به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب نیوز، برنامه شب فیروزه ای شب گذشته سه شنبه 17 شهریور از شبکه پنج سیما پخش شد. مهمانان این قسمت از برنامه احمد نجفی بازیگر و مجری تلویزیون و مجتبی صادقی خوشنویس بودند.

احمد نجفی که اصالتا خرمشهری است از لزوم توجه ویژه به مردم جنوب کشورمان گفت و تاکید کرد: باید به جنوب توجه ویژه داشته باشیم. بسیاری از مردم این مناطق در گرمای بیش از 50 درجه به فعالیت های تولیدی برای زمین خود می پردازند. آنها هستند که ساختار اقتصادی کشور ما را می سازند».

وی همچنین بر مطالعه تاکید کرد و گفت: «باید فرزندانمان را از سنین پایین به مطالعه تشویق کنیم. همانطور که می دانید همسرم اوکراینی است، البته اکنون و پس از سال ها زندگی در ایران، به نوعی خود را ایرانی می داند. او همیشه از من می خواهد که در برنامه از مردم بخواهم «کتاب بخوانند». فراموش نکنید که ما ملت فرهنگی هستیم و انقلاب ما هم فرهنگی بود. «کتاب برای فرهنگ لازم است.

وی در پاسخ به سوال مجری که از چند سالگی شروع به خواندن کتاب کرد، گفت: زمانی که کتاب می خواندم خیلی جوان بودم. یادمه دبیرستان اندیشه رفتم. در آنجا به بچه ها خواندن یاد می دادند. مطالعه داشتیم و مجبور بودیم روزی یکی دو ساعت کتاب بخوانیم. من در آن زمان مشغول خواندن فیلم های هیجان انگیز مایک همر بودم.

وی ادامه داد: یادم هست یک روز پدرم از تهران آمد و دو جعبه در دست داشت. گفت: اینها برای توست. پرسیدم: برای چی؟ او پاسخ داد: «از خواندن این کتاب های بیهوده دست بردارید و اینها را بخوانید. جعبه چوبی را باز کردم، دستم را به داخل بردم و اولین کتابی که به دستم رسید، ایلیاد و ادیسه هومر بود. خیلی جوان بودم و برای فهمیدن متن کتاب باید هر صفحه را 3 بار می خواندم، اما دوباره شروع کردم. این بزرگترین لطف پدرم به من بود و بعد از آن هرگز خواندن را ترک نکردم.»

بیشتر بخوانید  دو فرزند خردسال ریگان به دلیل بی احتیاطی در حال غرق شدن هستند

نجفی در قسمت دوم سخنان خود درباره سریال «مهتاب» صحبت کرد. این سریال از شبکه 5 پخش می شود و گفت: قطعه ای در روز اربعین دارم که داستانی زیبا و آموزنده دارد. داستان این سریال در یک موکب دنبال می شود و از تمایل و تشویق مردم به اهدای اعضای بدن می گوید. این سریال به صورت نمادین به اربعین می پردازد.

مجتبی صادقی، هنرمند خوشنویس که بسیاری از آثارش در مناظر شهری تهران می گذرد، دیگر مهمان فیروزه شب بود که با سید مرتض حسینی به گفت و گو نشست. وی گفت: در زمینه کتابت قرآن و آیات قرآنی فعالیت دارم. همانطور که می دانید اصیل ترین خطوط، خطوطی است که با آن قرآن را می نویسیم. مخصوصا حرف سوم که اولین و اصیل ترین حرف ایرانی است. جالب است بدانید خط سوم را خط مادر می گویند.

وی ادامه داد: خوشحالم که سال ها خادم فرهنگی آستان قدس بودم و برخی از کتیبه ها و پارچه های داخل حرم را خوشنویسی کردم. من به این بنده خودم بسیار افتخار می کنم و این یکی از معجزات زندگی من بود.”
یکی از آثار ماندگار این خوشنویس شعر زیبایی است که با خط وی بر مزار شهید سلیمانی حک شده است. صادقی همچنین درباره این اتفاق گفت: به یاد دارم زمانی که جلد حرم مطهر رضوی را طراحی کردم، نقاشی خط و طرح سنگ قبر حی قاسم را نیز به من پیشنهاد دادند که نتیجه این اتفاق را در حرم ایشان مشاهده می کنید. ” واقعا برای من افتخار بزرگی بود.”

بیشتر بخوانید  ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطقی در یمن

احمد نجفی نیز چند جمله درباره شهید سلیمانی گفت: به نظر من شهید سلیمانی تنها عارف تاریخ مقاومت در جهان است. درست است که او یک فرانتمن بود، اما افکارش بسیار عرفانی است.»

جنگ «شب فیروزه ای» هر هفته از دوشنبه تا جمعه ساعت 21:00 از شبکه پنج پخش می شود. این برنامه با پخش سید مرتضی حسینی توسط گروه تهران و شهروندانی شبکه پنج تهیه و تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید