بازنشستگان وام می گیرند | مبلغ قابل توجه وام بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی تعداد جدید وام بازنشستگان را اعلام کرد. برای سال 1401 وام مورد نیاز کارگران بازنشسته دوازده میلیون تومان خواهد بود.

برای سال 1401 مبلغ وام مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با افزایش پنج میلیون تومانی به دوازده میلیون تومان رسید.

بر اساس اظهارات اخیر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی، امسال ۶ هزار میلیارد تومان وام برای پرداخت وام مستمری ضروری اختصاص می‌یابد.

وی به طور مشخص در این باره گفت: سازمان تامین اجتماعی برای سال 1401 500 هزار وام ضروری 12 میلیون تومانی پیش بینی کرده است. این وام ها از طریق کانون عالی بازنشستگان بین مراکز استان ها توزیع می شود و در نهایت از طریق ثبت نام اینترنتی به دست داوطلبان واجد شرایط می رسد.

موسوی درباره نحوه پرداخت وام های ضروری 1401 سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال تمامی مراحل مربوط به ثبت نام متقاضی در مستمری، آشنایی با بانک و حتی پرداخت وام به صورت شخصی انجام می شود. نیازی به مراجعه شخصی هیچ یک از متقاضیان نیست.

وام پایه بازنشستگی یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران خود ارائه می کند که این سازمان در سال 1400 به 290 هزار مستمری بگیر هفت میلیون تومان وام پایه پرداخت کرد.

امسال توزیع وام ضروری برای بازنشستگان بعید است

در این خصوص علی دهقانکیا رئیس سازمان بیمه های اجتماعی مستمری بگیران شهرستان تهران به تجارت نیوز گفت: این وام ها بر اساس تعداد ساکنین هر مرکز، نرخ سود این وام چهار درصد و ثبت نام توزیع می شود. و پرداخت به صورت حضوری انجام خواهد شد. در حال حاضر 5000 سهمیه اعتباری به شهر تهران اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید  حداکثر تعداد سال معافیت از آموزش چقدر است؟

در سال های گذشته بازتوزیع سهمیه اعتباری تخصیصی توسط برخی مراکز بازنشستگی رایج بود و به این ترتیب با کاهش مبلغ تعیین شده برای هر فقره وام، تعداد بیشتری از طلبکاران را پرداخت می کردند.

به گفته دهگانکیا، اگرچه در گذشته برخی از مراکز بازنشستگی به متقاضیان بیشتری از این طریق وام می دادند، اما با توجه به تغییر تورمی، بعید به نظر می رسد این روش جواب دهد و به همین دلیل خود تقسیم بندی جذابیتی ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید