مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازنشستگان منتظر تصمیم رئیس جمهور هستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، در روزهای پایانی سال تصمیمات و جلسات زیادی افزایش می یابد حقوق بازنشستگان این کار توسط دولت انجام شد، اما همه آن جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایشی در حقوق بازنشستگی کارگران تعیین نشده است. حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین اظهارنظرها در رسیدگی به حساب های بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. در اینجا آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگی است.

حسن موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) از تصویب نهایی مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: دیگر تعویق دولت را نمی پذیریم. حدود دو هفته از تصویب مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی می گذرد، اما دولت به شدت تردید داشت که بازنشستگان نیز بدون افزایش حقوق اردیبهشت ماه را دریافت کنند.

وی یادآور شد: بر اساس ماده 41 قانون کار; دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم و سبد معیشتی افزایش یابد و طبق ماده. 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی، حقوق بازنشستگان باید بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش یابد. هیأت مدیره بیمه‌های اجتماعی هر ساله افزایش مستمری‌ها را متناسب با مصوبه شورای عالی کار تعیین می‌کند و شورای عالی کار برای تصویب نهایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارائه می‌کند.

موسیوند افزود: امسال علیرغم ناباوری بیش از پانزده روز از تصویب مصوبه افزایش حقوق و دستمزدها توسط هیئت دولت انقلاب و حامیان قشر ضعیف جامعه می گذرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: هیات دولت و همه دست اندرکاران بدانند که دیگر تعویق تعیین حقوق بازنشستگان مناسب نیست. این افزایش ضرری برای دولت ندارد و منابع آن از تامین اجتماعی که در واقع متعلق به شرکای اجتماعی است تامین می شود.

بیشتر بخوانید  قطع سخنرانی بلینکن در سنا توسط حامیان فلسطین + فیلم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *