مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق مکمل های مستمری چه زمانی پرداخت می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح، در حالی که انتظار می رفت با ابلاغیه اخیر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان از بیمه های اجتماعی، پرونده افزایش مستمری این سازمان در سال 1401 بسته شود، هیات تنظیم مقررات مجلس رای به ابطال آن داد.

در پی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداختی های این سازمان به مستمری بگیران مجددا مورد توجه قرار گرفت.

در حالی که انتظار می رفت با اطلاعیه اخیر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان از بیمه های اجتماعی، پرونده افزایش مستمری این سازمان در سال 1401 بسته شود، هیات تنظیم مقررات مجلس روز گذشته این افزایش را زیر سوال برد و به لغو آن رای داد.

مداخله مجلس پس از آن صورت گرفت که دولت نتوانست بازنشستگان را متقاعد کند که حقوق بازنشستگان سایر سطوح را 10 درصد افزایش دهند.

در این خصوص علی دهقانوکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ابطال مصوبه کمیته دولتی گامی رو به جلو است. منتظر اعلام رسمی این موضوع از سوی رئیس مجلس به دولت و نیروی انتظامی هستیم.

وی افزود: این بار پیش بینی می شود هیات دولت بر اساس تکلیف ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی، پیشنهاد هیات مدیره مجلس شهرداری را بر مبنای افزایش مستمری از سال 1401 قرار دهد. “

منتظر تغییرات حقوق بازنشستگی باشید

پیش از این اگرچه هیات مدیره پیشنهاد افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح را داده بود، اما در نهایت دولت با افزایش 10 درصدی مستمری این دسته از مشمولان موافقت کرد.

نتیجه این تصمیم دولت نارضایتی عمومی مستمری بگیران تامین اجتماعی و تقدیم تعدادی از آنها به دیوان عدالت اداری بود.

بیشتر بخوانید  (ویدئو) آسمان یونان قرمز شد!

طبق روال قانونی، مجلس شورای اسلامی باید نظر کمیسیون تطبیق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص ابطال مصوبه افزایش حقوق در تامین اجتماعی را به دولت ابلاغ کند و سپس این موضوع بررسی می شود. بر این اساس در نظر گرفته شده است. و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

بازنشستگان تحمل دریافتی علی الحساب را ندارند

دهخانکیا افزود: مستمری بگیران تامین اجتماعی در شرایط اقتصادی کنونی تحمل دریافت علی الحساب مستمری را ندارند. دولت موظف است در اسرع وقت به تکلیف قانونی خود عمل کرده و افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان را جهت اجرا تصویب و به سازمان تامین اجتماعی اعلام کند.

وی افزود: وقتی کمیته تطبیق مقررات مصوبه کمیته دولتی را مغایر با ماده 96 قانون تامین اجتماعی اعلام کرد به معنای موجه بودن اعتراض مستمری بگیران است. در نتیجه هیچ دلیلی وجود ندارد که دولت بار دیگر به افزایش مستمری بگیران تامین اجتماعی فکر کند.

رئیس اتحادیه کارگران بازنشسته تهران گفت: سازمان تامین اجتماعی از دولت استقلال مالی و اداری دارد. کارشناسان آن نیز تخمین می زنند که این سازمان می تواند برابر حقوق کارمندان حقوق بازنشستگی بدهد. بنابراین دلیلی برای پذیرش پیشنهاد هیئت مدیره مجمع شهرداری وجود ندارد. دولت باید کاری را انجام دهد که چند ماه پیش انجام نداد.

بر اساس گزارش های آماری سازمان تامین اجتماعی بالغ بر چهار میلیون مستمری بگیر دارد. از این تعداد، تا 50٪ کم تهاجمی و زیر حداقل تهاجمی هستند، و بقیه به عنوان سایر سطوح فراگیر در نظر گرفته می شوند.

از جمعیت سایر سطوح، حدود 600000 نفر در حداکثر و بقیه در سطح متوسط ​​هستند. فرمان جنجالی دولت به وضوح باعث نارضایتی این دسته از سطوح دیگر دریافت کنندگان شده است.

بیشتر بخوانید  امید ابراهیمی از تیم ملی خداحافظی کرد

به گفته دهقانوکی، در نتیجه تصمیم دیروز هیات تنظیم مقررات مجلس، درآمد مستمری بگیران سایر رده ها و به احتمال زیاد حداقل دستمزد نیز تغییر می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *