بازنشستگان این خبر را بخوانند



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: با فرا رسیدن فصل زمستان و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تب عید در بین مردم افزایش یافته است.

پس از آن نوبت به اعلام عیدی بازنشستگان و کارمندان کشور رسید. مستمری بگیران به مناسبت عید از ابتدا تاکید کرده اند که میزان عیدی آنها متناسب با تورم باشد. چرا که سال گذشته مبلغ عیدی حتی به دو میلیون تومان هم نمی رسید و از امروز انتظار می رفت امسال این رقم افزایش پیدا کند. اما اعلام مبلغ عیدی امیدها را ناامید کرد. چون امسال عدد عیدی به دو میلیون هم نرسید.

مقرر شد رقم عیدی یک میلیون و 60 هزار تومان باشد و کارمندان و مستمری بگیران برای همسرشان 40 هزار تومان و برای هر فرزند 250 هزار تومان دریافت کنند. در نتیجه یک مستمری بگیر با دو فرزند حداکثر دو میلیون و 3 هزار تومان دریافت کرد.

حال سوال بعدی این است که با وجود این مبلغ کم چه زمانی عیدی پرداخت می شود؟ پیش از این گفته شده بود که عیدی در پایان بهمن ماه پرداخت می شود، یعنی در همان روزهایی که رصد اقتصاد آنلاین مسئولان از صندوق بازنشستگی کشوری حکایت از پرداخت عیدی تا پایان هفته آینده دارد.

بازنشستگان درباره عیدی خود چه می گویند؟

با اعلام رقم عیدی همانطور که پیش بینی می شد اعتراضات زیادی به این مبلغ صورت گرفت که در ادامه تعدادی از آنها را خواهید خواند.

بیشتر بخوانید  قهرمانی "ویژه" پرسپولیس در لیگ برتر ایران

مخاطبان اقتصادی اینترنتی درباره عید گفتند; مسابقه بازنشستگی اتفاق نیفتاد. پیش بینی می شد عیدی حداقل یک حقوق باشد که انجام نشد.

سام یکی دیگر از مخاطبان اقتصاد آنلاین است که نوشت: عید امسال شاید یک کیسه برنج و دو کیلو گوشت باشد. یک میلیون و ششصد هزار تومان به هیچ وجه مشکل بازنشستگان را حل نمی کند.

یکی دیگر از پاسخگویان گفت: «کنترل تورم یا افزایش حقوق و دستمزد منصفانه نیست.

به گفته یکی دیگر از گیرندگان این عید، عید قربان را برای شب عید جای شادی بخورند./اکتساآنلاین


دیدگاهتان را بنویسید