بازماندگان باید یارانه ها را بخوانند چه زمانی می توان یارانه جدید بازماندگان را پس گرفت؟


به گزارش سلام نو، دولت در سال جدید با حذف پیشنهادات ارز ترجیحی برای یارانه جدید وجود دارد. تازه پرداخت شده یارانه جدید شروع شده است.به هر یک از کاربران یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارتا پرداخت می شود ادامه آخرین اخبار از یارانه جدید ما پرداخت می کنیم

ششم اردیبهشت ماه اعلام شد که یارانه مالی جدید به حساب افرادی که قبلا یارانه دریافت کرده اند واریز شده است. اما در همان زمان اعلام شد که این مبلغ در حساب شهروندان مسدود شده است تا بررسی های لازم و بررسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به این افراد مشمول حمایت های دولتی باشد یا خیر.

بیش از یک ماه از آن تاریخ می گذرد. مرحله دوم یارانه جدید واریز شده و هفته آینده مرحله سوم به حساب سرپرستان 9 دهک درآمدی اول جامعه واریز می شود اما هنوز تکلیف بازماندگان و تجمع کنندگان مشخص نیست.

این تاخیر در حالی است که رئیس جمهور هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که وضعیت یارانه این گروه باید هر چه سریعتر مشخص شود و این افراد قبل از پرداخت دور جدید یارانه تکلیف خود را بدانند. که یارانه آنها قابل برداشت است.

یک هفته از سخنان رئیس جمهور می گذرد و این وزارتخانه هنوز لیست مشمولان را منتشر نکرده است.

یارانه جدید

خبر جدید از پرداخت یارانه بازماندگان

در نهایت اولین خبر از حمایت های حیاتی دولت مطرح شد. سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها روز گذشته از مشخص شدن نتایج اولین گروه از ثبت نام کنندگان یارانه ها خبر داد. این گروه شامل دو میلیون و 500 هزار نفر بود که از این تعداد حدود دو میلیون و 200 هزار نفر مشمول یارانه بودند.

بیشتر بخوانید  صعود قیمت طلا تازه شروع شده است

بر این اساس تمامی افرادی که به عدم دریافت یارانه جدید معترض بودند مشمول این حمایت مالی دولت می شوند و تنها 300 هزار معترض از لیست جدید حذف خواهند شد.

اکنون بسیاری از معترضان می توانند به حمایت دولت امیدوار باشند، اما هنوز زمان دقیق برداشتن یارانه ها مشخص نیست.

اگر براساس دستور پیگیری رئیس جمهور باشد، برنامه این گروه از مشمولان باید در هفته جاری مشخص شود و تا قبل از یارانه تیرماه – مرحله سوم واریز – می توان دستمزد روزانه این گروه را برداشت کرد.

فرض دیگری که وجود دارد این است که دولت همزمان با عید قربان یارانه به این قشر و یارانه به 9 دهم دیگر جامعه پرداخت می کند. زیرا چنین رویه ای در این دولت بی سابقه است که بسیاری از ودیعه ها و حمایت های زندگی را به اعیاد و مناسبت ها موکول می کند.

دیدگاهتان را بنویسید