بازسازی کامل سیستم الکتریکی لوکوموتیوهای روسی از ذوب آهن اصفهان



ایسنا / اصفهان برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان ، سیستم برق لوکوموتیوهای روسی این شرکت به طور کامل بازسازی شد.

اداره زنجیره ای (انبار تعمیر لوکوموتیو) وظیفه مدیریت حمل و نقل ریلی و نگهداری وسایل نقلیه ریلی را بر عهده دارد و در این ارتباط 28 لوکوموتیو در سه نوع مختلف آلمانی ، روسی و چینی و در مجموع 320 وسیله نقلیه ریلی ، از جمله لوکوموتیو ، کوتاه واگن های انتهایی ، واگن های تخت ، جرثقیل های ریلی ، واگن های چدنی و سرباره ای و بلوک ها و پرورش دهندگان در برنامه های نگهداری سالانه ، ماهانه و روزانه در دستور کار قرار دارند.

مدیر راه آهن و حمل و نقل این شرکت گفت: این تعمیرات معمولاً در دو دسته تعمیرات مکانیکی ، برقی و الکترونیکی است که به دلیل مهارکننده بودن تحریم ها و محدودیت های مختلف بین المللی توسط کارمندان قدرتمند اداره گردش و مدیریت همکاری است. تاکنون سفارشات ، خریدهای داخلی و خریدهای خارجی حاصل شده است و روند حمل و نقل ریلی مواد اولیه ، چدن و ​​سرباره و محصولات کوهنوردی ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

احمد لاداریان با بیان اینکه لوکوموتیوهای روسی از نوع TGM4 و TGM6 که بیش از 40 سال عمر دارند ، سیستم های الکتریکی خود از جمله کابل کشی و سیستم های کنترل و مدیریت الکتریکی را صادر کرده اند ، افزود: مدیریت راه آهن و حمل و نقل با تخصص کارکنان پشتیبانی می شود. “برای اولین بار در 50 سال گذشته ، بخش تعمیر تصمیم گرفت که سیستم های الکتریکی این لوکوموتیوهای روسی را کاملاً مدرن کند و در ابتدا سه لوکوموتیو روسی ، 005 ، 009 و 0010 که دارای مشکلات الکتریکی بیشتری بودند ، از این لحاظ اولین لوکوموتیو 005 بودند. و سپس لوکوموتیو 009 در سال 1399 به طور کامل سیستم الکتریکی تعمیر شد.

بیشتر بخوانید  جمله و متن شمال | انواع متن عاشقانه درباره شمال، دریا و جنگل

به گفته وی ، برچیدن کامل کلیه قطعات و سیم های الکتریکی لوکوموتیو (2000 متر سیم) ، اصلاح مسیرهای کابل و سیم در لوکوموتیو و تابلوهای برق و کنسول اپراتور ، سیم کشی کامل 2000 متر سیم نسوز سیلیکون با پوشش فایبرگلاس برای مقاومت بیشتر در برابر گرما و بنزین و انواع روغن ها ، کالیبراسیون قطعات اندازه گیری ، دماسنج ها ، فشار سنج ها و غیره ، طراحی و کالیبراسیون مدارهای کنترل ایمنی کنترل در قسمت تعویض دنده ، اجرای مدارهای پمپ روغن کاری موتور دیزل ، طراحی زنجیر و نوآوری کنترل دمای آب لوکوموتیوها ، که در صورت افزایش دما از مقدار مجاز ، باعث خاموش شدن موتور دیزل لوکوموتیو می شود تا آسیب نبیند ، تعمیر صفحه الکتریکی ، کنترل خودکار جعبه سیستم سرعت هیدرولیک و طراحی مجدد مدارهای روشنایی چراغ ها Basic e فعالیت های این تعمیرات

به گزارش ایسنا ، لوکوموتیو 0010 که در سال 2015 کار نمی کرد ، در حال تعمیر است و تعمیرات برقی و مکانیکی انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید