بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می‌روند



آنچه دیگران می خوانند:



گزارش کردن تو خبر: خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی موافقت کرده است.

این خبرگزاری با استناد به یکی از دو گزارش محرمانه این خبرگزاری که پیش از نشست آتی شورای حکام تهیه شده است، نوشت: این خبرگزاری به ایران تاکید کرد که انتظار دارد در این سفر توضیحات فنی معتبری در این زمینه دریافت کند. از جمله دسترسی به موقعیت های سایت و مواد مورد نظر و همچنین نمونه برداری در صورت نیاز.

در این گزارش با اشاره به ادعای وجود آثار اورانیوم در سه سایت اعلام نشده، آمده است: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، به طور جدی نگران است که هیچ پیشرفتی در شفاف سازی و حل و فصل مسائل باقی مانده حفاظتی حاصل نشده است.

گزارش این آژانس افزود: در این زمینه، وی (گروسی) به پیشنهاد ایران برای برگزاری یک نشست فنی پیگیری در تهران با مقامات ارشد آژانس تا قبل از پایان ماه اشاره کرد، اما تاکید کرد که این نشست باید با هدف شفاف سازی و شفاف سازی موثر باشد. قطعنامه.” بگذارید این مسائل انجام شود».

یکی دیگر از گزارش‌های محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به دست رویترز رسیده است، حاکی از آن است که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با 267 کیلوگرم کاهش به 3673.7 کیلوگرم رسیده است که هنوز بسیار بیشتر از 202.8 کیلوگرم موجود در برجام است. بر اساس این گزارش، ذخایر اورانیوم 60 درصدی ایران با 6.7 کیلوگرم افزایش به 62.3 کیلوگرم رسید.

بیشتر بخوانید  لحظه برخورد وحشتناک یخ با شیشه جلو اتومبیل/فیلم

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و پیرو اتهامات کشورهای غربی مدعی شد که با تهران به نتایج ملموسی نرسیده است.

گروسی در مصاحبه کوتاهی با رویترز در حاشیه کنفرانس آب و هوا در مصر مدعی شد که هیئت ایرانی در دیدار اخیر با وی در وین هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارد.

وی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که اعلام ایران برای ساخت موشک بالستیک مافوق صوت نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای این کشور را افزایش می دهد. گروسی با اذعان به اینکه کار سازمان بین المللی تحت رهبری او مسائل هسته ای است، گفت: اما طبیعتاً هیچ چیز را نمی توان منزوی کرد. ما شاهد همه این اعلامیه ها هستیم که نگرانی و توجه عمومی را نسبت به برنامه هسته ای ایران افزایش می دهد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه 28 آبان) در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسن تهرانی مقدم گفت: سال هاست که فعالیت های خود را انجام می دهیم. در حوزه هوانوردی زیر سایه تحریم های ظالمانه و شدیدترین تحریم های تاریخ بشریت. به فضل الهی توانسته ایم موشک بالستیک مافوق صوت پیشرفته ای به دست آوریم که قادر است به مهم ترین و پیشرفته ترین سامانه های دفاع موشکی نفوذ کند و همان سامانه های دفاع ضد موشکی را هدف قرار دهد که می تواند از مهمترین عناصر دفاع دشمن

پیشتر گروسی با تکرار این ادعا که مذاکرات وین به بن بست رسیده است، مدعی شده بود که به دلیل محدودیت دسترسی بازرسانش به تاسیسات هسته ای ایران در ماه های اخیر، اطلاعات مهمی در اختیار ندارند.

بیشتر بخوانید  حرکت شگفت‌انگیز پوتین در مواجه با قرآن به عنوان هدیه! + ویدیو

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت که تهران به سوالات مطرح شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ های دقیقی ارائه کرده است، اما این آژانس گزارش های خود را بر اساس اطلاعات به دست آمده از دشمنان ایران است.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ژوئن سال جاری با تصویب قطعنامه ای تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین المللی در خصوص کشف «مواد هسته ای اعلام نشده» در «چند سایت اعلام نشده در ایران» متهم کرد. آژانس استدلال کرد که ایران مواد هسته‌ای خود را برخلاف تعهداتش تحت «توافقنامه پادمان NPT» اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید