بازداشت پنج شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت شده الموت



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: پنج شکارچی و بز وحشی در مناطق حفاظت شده الموت قزوین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

مهدی طاهری افزود: این شکارچیان سه راس کل کل و بز وحشی را در مناطق حفاظت شده الموت شرقی و غربی شکار کردند که محیط بانان آنها را دستگیر کردند.
وی افزود: از این شکارچیان دو قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار و صیادی کشف و ضبط شد تا براساس تصمیمات مقام قضایی تکلیف آنها مشخص شود.
طاهری به افزایش شکار دام در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: با افزایش دمای هوا در مناطق حفاظت شده، فعالیت گونه های چهارپا مانند بز و بز وحشی افزایش یافته و شکارچیان دامنه فعالیت خود را گسترش داده اند. جرم با هدف گرفتن این حیوانات.
به گفته این مسئول در حال حاضر 28 محیط بان به صورت شبانه روزی در مناطق حفاظت شده استان قزوین برای جلوگیری از تخلف و آسیب به محیط زیست در حال گشت زنی هستند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آماده دریافت شکایات و گزارشات زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه از طریق سامانه ارتباط مردمی 1540 است.

بیشتر بخوانید  داخلی سازی خودروهای برقی | جزئیات ساخت و طراحی این خودروها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید