بازتولید موسیقی یکی از مهم ترین دغدغه های هنرمندان عرصه موسیقی ایران است. شما راه های مختلفی برای پخش موسیقی خود دارید و مهمترین چالش شما انتخاب راه درست است. پخش موسیقی در فضای مجازی اگر به درستی انجام شود با استقبال مردم مواجه می شود و طبیعتا باعث محبوبیت و شهرت بیشتر این هنرمند می شود.
پخش موسیقی در فضای مجازی
پخش موسیقی در فضای مجازی و بسترهای موسیقی امروزه بهترین و دقیق ترین راه برای پخش آثار هنرمندان است. به طور کلی، مخاطبان موسیقی موسیقی مورد علاقه یا آهنگ های جدید خود را به سه روش جستجو می کنند:
- افرادی که آهنگ های خود را از کانال ها و ربات های تلگرام دانلود می کنند.
- افرادی که موسیقی را در گوگل جستجو می کنند و موسیقی شما را از طریق سایت های دانلود دانلود می کنند.
- افرادی که می خواهند از طریق پلتفرم ها و اپلیکیشن های موسیقی معروف به هدف خود برسند.
پخش جهانی ارزان
قیمت پایین مانع از توزیع خوب در سراسر کشور نمی شود!
نگرانی در مورد هزینه کم انتشار هر آهنگ دلیلی برای کاهش اثربخشی آن نیست. پخش های بادوام و کارآمدتر را می توان با کمترین هزینه طراحی کرد. در بودجه محدود توزیع موسیقی، انتخاب مهمترین اولویت ها تعیین کننده خواهد بود.
پخش موسیقی در اینستاگرام
پخش موزیک در وب سایت، کانال ها و ربات های تلگرام، پلتفرم های موسیقی و … پلتفرمی برای دانلود یا گوش دادن به نسخه کامل موسیقی شما هستند. اما برای هنرمندانی که تازه وارد موسیقی شدهاند، مهمترین عامل در افزایش محبوبیت، پلتفرم مانند است اینستاگرام اوست که بیشترین مخاطب را در بین مردم دارد. در واقع، تبلیغ موسیقی شما در اینستاگرام، که بخش کوچکی از موسیقی شما را به مخاطب ارائه میکند، باعث میشود مخاطب به نسخه کامل گوش کند. اما جذب مخاطب در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که همه آنها به هم مرتبط هستند.
پخش موسیقی باید در زمان مناسب انجام شود. مثلاً وقتی کاری درباره ایران می سازید، بهترین زمان برای پخش آن اتفاقات و اتفاقات مهم ایران است، مثلاً زمانی که تیم ملی ایران در یک تورنمنت بین المللی مانند جام جهانی شرکت کرد. وقتی مخاطبان در این تورنمنت بزرگ برای تیم ملی خود به موسیقی درباره ایران گوش می دهند، قطعاً شانس جذب این موسیقی برای آنها بسیار زیاد است.
فاصله پخش موسیقی شما عامل دیگری برای گوش دادن بهتر است. فرض کنید در مثال بالا فاصله پخش 3 روزه دارید! البته موسیقی شما تا 3 روز دیگر فراموش خواهد شد. فاصله بازتولید در مورد رویدادی مانند جام جهانی باید با فاصله زمانی این رویداد مطابقت داشته باشد تا تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد.
- تیزر و موزیک ویدیو:
در بازتولید یک اثر صوتی وجود عناصر بصری تاثیر آن را دو چندان خواهد کرد. شما می توانید با ساخت یک موزیک ویدیو تولید محتوا بهترین عملکرد خود را در پخش موسیقی تضمین کنید. تاثیر ویدیو انتقال موسیقی شما به مخاطب را بسیار بهبود می بخشد.
طراحی کاور یکی از مهم ترین عواملی است که موسیقی شما را قابل مشاهده می کند. انتخاب طرح رنگ مناسب، استفاده از عناصر مناسب، استفاده از فونت مناسب و غیره. عواملی هستند که باعث جذب مخاطب می شوند، حتی در مواردی مخاطب بدون گوش دادن به موسیقی می تواند احساس موسیقی را درک کند!
- حرکت و ویدئوهای مرتبط:
استفاده از موشن و ویدیوهای مرتبط یکی از مهم ترین عوامل برای تماشای موسیقی شما در اینستاگرام است که در جریان های موسیقی امروزی بسیار مورد بحث قرار گرفته است. حرکت می تواند قسمتی از متن آن موسیقی را کاملاً غلیظ کند که توانایی بهتری در برقراری ارتباط با مخاطب به بهترین شکل دارد. برای ویدیوهای مرتبط می توانید از سکانس های فیلم و سریال های روز و یا سکانس های فیلم های بسیار کلاسیک که معنای آنها مربوط به موسیقی شماست استفاده کنید که احتمالاً در حال حاضر تاثیرگذارترین عامل در پخش موسیقی در اینستاگرام است. .
- مشخصات هنرمند:
در تمامی استریم های موسیقی، آدرس پروفایل هنرمند در انتهای متن یا عکس یا تیزر تبلیغاتی برای عموم نمایش داده می شود. هنگامی که مخاطب وارد صفحه هنرمند می شود، پروفایل هنرمند باید به اندازه ای جذاب باشد که مخاطب را متقاعد کند که او را فالو یا فالو کند. به یاد داشته باشید که جذب فالوور در اینستاگرام و سایر پلتفرم ها یکی از مهمترین اهداف هنرمندان در پخش موسیقی است.
- کیفیت و تداوم اثر:
در نهایت مهم ترین عامل در اجرای صحیح موسیقی، خلق آثاری با استانداردهای بالا است. در فرآیند تولید موسیقی، هنرمندان با چالش های مختلفی روبرو خواهند شد. مانند: انتخاب متن، آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ و ادامه تولید اثر که همگی در بازخورد بالای پخش کننده موسیقی تاثیرگذار خواهند بود.
منبع: سایت مجوز ایران