بازار صنایع دستی شهر سرایان امسال به اتمام می رسد



محمد عرب روز یکشنبه به رسانه ها گفت: با پیگیری و مساعدت اداره کل مربوطه ، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع ملی در قالب خزانه اسلامی برای تکمیل پروژه اختصاص یافته است.

وی افزود: این ساختمان 700 متر مربع زیربنا دارد که بهره برداری از آن از سال 1389 آغاز شد و به دلیل محدودیت های اعتباری به بهره برداری نرسید.

رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان گفت: اجرای کامل امکانات (گاز ، برق و آب) سیستم گرمایش و سرمایش ، ساخت درب و پنجره upvc و ساخت نما از جمله عملیات پیش بینی شده در این است. مرحله برای مساحت حدود 200 متر مربع این کار توسط کل مجموعه انجام می شود و با توزیع اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهری ، فاز اول این مجموعه ظرف 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این پروژه برای اتمام به 8 میلیارد ریال وام نیاز دارد که امیدواریم در اختیار کمیته برنامه ریزی شهری قرار گیرد و منابع ملی با سرعت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و صنعتگران ، هنرمندان و دوستداران صنایع دستی بتوانند از ظرفیت این مجموعه. ” برای استفاده.

عرب همچنین از ادامه عملیات اجرایی برای تکمیل بازار صنایع دستی در شهر آیزاک خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 3 میلیارد و 100 وام یکی از مصوبات سفر فرماندار به شهر اسحاق در مرداد ماه سال گذشته است. میلیون ریال که 1 میلیارد ریال است. تعداد سفرها و 2 میلیارد و 100 میلیون ریال از بودجه ملی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به صورت خزانه اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید  حقوق آذرماه معلمان به‌همراه معوقات رتبه‌بندی پرداخت می‌شود

وی افزود: این بازار دارای 10 غرفه ، با طرح سنتی و مساحت 320 متر مربع است که با مشارکت شهرداری آیسک راه اندازی شده و در مرحله نهایی اجرا قرار دارد که حداکثر یک ماه. “

رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرک سرایان گفت: ارزش کل پروژه برآورد شده 12 میلیارد ریال است و مابقی آن توسط شهرداری تأمین می شود.

وی گفت: این بازار در پارک جنگلی آیزاک برای فروش صنایع دستی به صنعتگران و هنرمندان احداث شده و تولید و تولید درب و پنجره ، سرامیک کف به مساحت 230 متر مربع و 400 متر مربع آجر فرش از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و با مبلغ وام های ذکر شده انجام می شود.

خراسان جنوبی دارای 11 شهر است و مرکز سرایان در 160 کیلومتری غرب بیرجند واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید