مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بازار خوب در قلب شیراز!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، بازار وکیل بازار مستحکمی از دوران زندیه است که طولانی و پر از مغازه ها و غرفه های شلوغ است. نسبت به بازارهای اصفهان کوچکتر است اما بسیار دلپذیر است.

بسیار پر جنب و جوش و کارایی بالا

بازار وکیل یکی از دیدنی های شیراز است. این مکان واقعا زنده است و مردم محلی نیز از این بازار خرید می کنند. گردشگران با تعجب وارد فضای آن می شوند.

قدم در رد پای تاریخ بگذار

بازدید شما از شیراز بدون قدم زدن در کوچه پس کوچه های بازار وکیل قطعا ناتمام است. این بازار به قرن ها قبل برمی گردد و قلب اقتصادی شیراز است. معماری ای که بازار بر روی آن ساخته شده یک معماری منحصر به فرد ایرانی است که نمونه هایی از آن را می توان در شهرهای دیگر مشاهده کرد.

شما می توانید زمان زیادی را در بازار صرف تحسین زیبایی آن کنید و همچنین سوغاتی های خوبی تهیه کنید.

بازار وکیل، بازاری رنگارنگ و آرام

بازار وکیل در بافت تاریخی شیراز واقع شده و یکی از بخش های گروه زندیه است. فضایی آرام دارد که می توانید صنایع دستی رنگارنگ ایرانی مانند مینا، خط، مس، ترمه، قالی و قالیچه را ببینید و بخرید. من عاشق فضای دوستانه اش هستم، مخصوصاً صبح ها که خیلی شلوغ نیست. توصیه می کنم به یکی از کافه های آن سر بزنید و از یک نوشیدنی سرد یا گرم یا یک میان وعده خوشمزه لذت ببرید. ایستگاه مترو زندیه در نزدیکی بازار واقع شده است (حدود 500 متر) بنابراین استفاده از مترو عاقلانه است زیرا در مرکز شهر ترافیک زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید  پیام دژ دفاعی آذربایجان شرقی

مکان آرام

قدم زدن در بازار آرامش بخش و بسیار آرامش بخش است. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، از مکان‌های تاریخی گرفته تا مردم محلی که کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند.

بازار خوب در قلب شیراز!

بازار رنگارنگ

من عاشق قدم زدن در این بازار هستم حتی اگر نمی خواهم چیزی بخرم. بسیار خوش رنگ است و بوی ادویه های محلی می دهد. هر گردشگری باید مدتی را در اینجا بگذراند، مکانی عالی برای دیدار با مردم محلی و خرید سوغاتی.

بازار خوب

بازار وکیل مکان خوبی برای بازدید و پیاده روی است. نکته اینجاست که این بازار به بزرگی اصفهان یا تهران نیست اما به خوبی آنهاست. گردش و دیدن شیرینی ها و فرش های خاص شیراز بسیار لذت بخش است.

هر چی بخوای!

جاذبه بازار وکیل چندین کیلومتر طول دارد و انواع سوغاتی، فرش، ملیله و شیرینی های محلی را عرضه می کند.

مغازه های مختلف

این بازار بسیار بزرگ است و دارای انواع مغازه های فروش مواد غذایی، ادویه جات، فرش، پوشاک، ظروف نقره و … می باشد.

<п>اعلامیه بازار خوب در قلب شیراز! اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *