بارش باران و برف از فردا در تهران



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران و وزش باد شدید و مه نادر خبر داد و نسبت به کاهش دما و یخبندان هشدار داد.

بر اساس پیش بینی و نقشه های هواشناسی، هوای استان تهران امروز (31 دی) تا ظهر فردا، آسمانی متغیر ابری در برخی نقاط همراه با غبار محلی در ساعاتی خاص به ویژه امروز تا ظهر تا شنبه (5 دی) همراه با وزش باد و ابر در برخی نقاط وزش باد در جنوب و غرب وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

از عصر فردا (3 آذر) با نفوذ سامانه بارشی به تدریج افزایش ابر و از روز جمعه (15 دی ماه) تا اواخر وقت شنبه (4 دی) در نیمه جنوبی بارش باران، در مناطق شمالی بارش باران و برف و برف و کولاک پیش بینی می شود. ارتفاعات .

در این مدت در برخی ساعات مه و کاهش دید، گاهی تندباد، رعد و برق و رعد و برق با احتمال تگرگ پیش بینی می شود، همچنین به دلیل بارش متوسط ​​تا شدید در برخی ساعات، سیلاب و تورم به ویژه در نیمه شمالی پیش بینی می شود. استان . .

روز یکشنبه 6 دی ماه آسمانی ابری متغیر همراه با وزش باد و گاهی باران پیش بینی می شود.

از جمعه (24 دی ماه) تا یکشنبه (4 دی) در شب در اکثر مناطق به ویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما به طور میانگین بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد و یخبندان در شب پیش بینی می شود.

بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با دمای -4 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید  فیلم اعدام ضارب حرم امام رضا

آسمان تهران فردا (23 دی) نیمه ابری در برخی نقاط همراه با غبار محلی، به تدریج متغیر ابری با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و جمعه (24 دی ماه) ابری همراه با بارش باران و مه ملایم و گاهی همراه با وزش باد. و رگبار باران احتمال رعد و برق جریان با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی تهران نسبت به بارش شدید باران و برف گاهی همراه با مه و کولاک هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه نارنجی نفوذ و فعالیت سامانه بارشی و بارش متوسط ​​و گاهی شدید باران و برف گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع کولاک در استان تهران به ویژه در نیمه شمالی گزارش شده است. این وضعیت آب و هوایی از صبح روز جمعه (24 ژانویه) آغاز و تا صبح یکشنبه (26 ژانویه) ادامه دارد.

با توجه به شرایط جوی حاکم، لغزندگی معابر و معابر، سیل و طغیان در برخی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه ها، مه و کاهش دید، رگبار برف و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات، خطر رعد و برق و تگرگ در نقاط مستعد ترافیک در برخی نقاط جاده ها، به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی.

اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد درون شهری و پرهیز از سفرهای بین شهری به ویژه در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ و امکانات ایمنی هنگام عبور از مناطق کوهستانی، بدون توقف و تخلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از پیاده روی، کوه نوردی، پرهیز از گلایدر و هواپیمای سبک را توصیه می کند. آمادگی دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

بیشتر بخوانید  ماجرای استخدام چوپان از ایران در ارمنستان چه بود؟ -

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به نفوذ سامانه بارشی و بارش برف و باران و کاهش محسوس دما هشدار داد.

پس از این هشدار کاهش محسوس دما در نیمه شمالی استان از 7 تا 12 درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی استان 5 تا 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی یخ زدگی خاک در مناطق شمالی، یخ زدگی خاک در شب در برخی نقاط مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله ها و تاسیسات آب، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی برای حفاظت و پوشش در وسایل نقلیه و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت انرژی.

همانطور که ایسنا در این اخطار آمده است نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی اثرات نامطلوب جوی و خسارات احتمالی داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید