بادمجان هایی که هزینه های خود را با درآمد خود گزارش نمی کنند


ایسنا / تهران شهر ورامین یکی از مراکز کشاورزی کشور محسوب می شود و تولید انواع محصولات کشاورزی سالانه باعث شده است که این منطقه نقش مهمی در تأمین محصولات کشاورزی در کشور و استان تهران داشته باشد ، هرچند که هنوز هم یک داستان غم انگیز از کشاورزان است. که نمی خواهند با درآمد خود خرج کنند.

به گزارش ایسنا ، بدون شک ، با توجه به اینکه بیشتر محصولات کشاورزی کشور در دشت حاصلخیز ورامین و در نتیجه در محصولات بسیار مهمی مانند؛ گوجه فرنگی ، خربزه ، بادمجان ، خیار و موارد دیگر. آنها پیشتاز هستند و نیاز به مدیریت صحیح در تولید محصول و بازاریابی آن دارند. متأسفانه برخی از وقایع باعث ناراحتی کشاورزان شده است.

شهر ورامین از دیرباز یکی از مراکز و مراکز اصلی پرورش بادمجان در کشور محسوب می شده و مشتریان خاص خود را دارد. کیفیت بادمجان ورامین به حدی است که افراد زیادی در استان های مختلف کشور ترجیح می دهند از محصول این شهر برای تهیه غذاهای خوشمزه ایرانی استفاده کنند.

علی وزیرزاده ، یکی از کشاورزان به ایسنا گفت: با توجه به افزایش هزینه های مواد اولیه کشاورزی و اهمیت برداشت اولین محصولات ، در سال های اخیر کشاورزان استفاده از نهال را برای تولید محصولات صیفی آغاز کرده اند.

محمد مهابادی ، یکی دیگر از کشاورزان دشت ورامین در این باره خاطرنشان می کند: امروزه تولید کنندگان بادمجان هزینه هایی مانند کود ، آب ، سموم دفع آفات ، دستمزد ، بسته بندی و … را برای پرورش محصولات خود انجام می دهند.

بیشتر بخوانید  تکذیب اخبار مربوط به انحلال این گروه برای کودکان و نوجوانان در شبکه دو

وی با اشاره به اینکه بادمجان های منطقه از شهرت زیادی برخوردار هستند ، گفت: بادمجان و کشاورزان این منطقه نباید دلسرد شده و با تدوین استراتژی های مختلف از حمایت های لازم برخوردار شوند.

وی گفت: “ما امیدواریم كه مقامات فكری از كشاورزی كه بادمجان كشت كرده اند مراقبت كرده و حمایت لازم را از آنها انجام دهند.”

عباس بیات ، فعال تره بار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، وضعیت فروش بادمجان در ورامین را نامساعد توصیف کرد و گفت: هر کیلوگرم بادمجان در میادین و بازارها با قیمت حدود 2000 تومان فروخته می شود.

وی با اشاره به هزینه های بالای کشت محصولات کشاورزی اظهار داشت: اگرچه کشاورزان برای بهره مندی از محصولات خود هزینه های بیشتری پرداخت کرده اند ، اما به دلیل وضعیت بازار و جلوگیری از دو برابر شدن مجبور به ارائه محصولات خود با این قیمت ها هستند. تلفات. “

سعید عرب ، کشاورز جوان در روستای عرب آباد محمدآباد گفت: “افزایش شدید مواد اولیه کشاورزی مانند بذر ، کود و سموم دفع آفات ، هزینه های بسیار زیادی را به کشاورز تحمیل می کند ، اما متأسفانه در بازار فروش با نوسانات زیادی روبرو هستیم. . “

وی ادامه می دهد: چنان نوسان زیادی در قیمت در بازار وجود دارد که ما حتی نمی دانیم هفته آینده چه باید بکنیم ، در حال حاضر بادمجان با بهترین کیفیت در میدان تراهبار در شهرهای ورامین و پیشوا از ما به ازای هر 2000 تن خریداری می شود. کیلوگرم

این کشاورز زحمت کش ورامینی اظهار داشت: بادمجان متحرک با کیفیتی که انتخاب می کنیم حدود 40 هزار تن به فروش می رسد و این در حالی است که اگر هزینه های جانبی مانند (اجاره ، برداشت ، کارتون و …) را از این قیمت کاهش دهیم ، خواهیم دید که کشاورزان ضرر کرده اند.

بیشتر بخوانید  کهربا، بهترین صندوق طلا

عرب ادامه می دهد: این نوع محصول و فروش آن ضرر بزرگی برای کشاورز است ، بنابراین از مسئولان می خواهیم خرید تضمینی محصولات را در دستور کار قرار دهند و برنامه ای برای رشد کشاورزان منطقه و دشت ورامین ارائه دهند.

به گزارش ایسنا ، کشاورزان ورامینی بادمجان را در ساعات اولیه صبح برداشت می کنند. آنها بادمجان ها را در حوله ای که دور کمرشان پیچیده شده جمع می کنند و وقتی حوله ها پر و سنگین می شوند ، در کیسه های پلاستیکی برای فروش خالی می شوند.

کیسه های پلاستیکی پر از بادمجان ورامین که طرفداران بسیاری حتی از سایر مناطق کشور دارد ، پس از بسته بندی آزاد می شوند.

یکی از آرزوهای کشاورزان دشت ورامین وجود صنایع برای تبدیل محصولات کشاورزی همراه با زمینه های تولید است که باید محقق شود ، اگرچه این قسمت مهم هنوز در دست کارمندان است. صنایع تبدیلی یکی از شعارهای مهم کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در دوره های مختلف و دولت ها بوده است ، اما شعار برای من ، مردم ورامین ، آب و نان نمی شود ، من دوست دارم مسئولان برای اجرای این شعارها.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید