باتری های وسایل نقلیه الکتریکی چالش آینده محیط زیست خواهند بود!



گسترش تعداد وسایل نقلیه الکتریکی نگرانی های زیادی را در مورد دفع باتری در این وسایل نقلیه و تأثیر منفی آنها بر محیط زیست ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس ، امروزه استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در حال افزایش است. این وسایل نقلیه اکنون قسمت مهمی از طرح کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفاظت از محیط زیست است. مدتهاست که ایالات متحده مردم را به استفاده از این وسایل نقلیه ترغیب می کند و رئیس جمهور نیز با پیشنهاد ساخت 500000 ایستگاه شارژ در سراسر کشور ، این برنامه را تشویق می کند. تعداد وسایل نقلیه الکتریکی در جاده های ایالات متحده و اروپا در حال گسترش است. با این حال ، نمی توان انکار کرد که گازهای گلخانه ای تنها نگرانی برای آلودگی جهانی نیست. یکی از پیشگامان تولید وسایل نقلیه الکتریکی در چین دریافته است که دفع باتری این وسایل نقلیه خطری جدی برای محیط زیست به وجود می آورد.

آخرین گزارش از وزارت حمل و نقل ایالات متحده (USDOT) نشان می دهد که در حال حاضر حدود دو میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در جاده های کشور وجود دارد. اگرچه این رقم درصد کمی از کل اتومبیل ها را نشان می دهد ، اما سه برابر چهار سال پیش است و این جای تعجب ندارد. علاوه بر مالکان اتومبیل که می خواهند به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کنند ، مدت ها است که دولت فدرال برای وسایل نقلیه الکتریکی وام حداکثر 7500 دلار ارائه می دهد. با حساسیت بیشتر اروپا نسبت به مشکلات زیست محیطی ، حدود 2.3 میلیون وسیله نقلیه در جاده وجود دارد. این تعداد در انگلیس به 800000 نفر می رسد ، اما چین رهبر است. بیش از نیمی از وسایل نقلیه الکتریکی جهان را تولید می کند و جاده های آن می توانند از این وسایل نقلیه پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید  قیمت ارز‌های دیجیتال بالا رفت

با توجه به تسلط چین در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی ، این کشور با یک مشکل جدید و جدی زیست محیطی روبرو است. باتری های وسایل نقلیه برقی سمی هستند و پتانسیل بالایی برای آلودگی دارند. در ابتدا این امر کمتر مشهود بود. این باتری ها بین پنج تا هشت سال دوام می آورند. بنابراین زمان لازم بود تا چین راه های خلاص شدن از شر آنها را با خیال راحت کشف کند. چین سال گذشته باید 200000 عدد از این باتری ها را از بین ببرد. دولت چین پیش بینی می کند این رقم طی چهار سال آینده با رشد سالانه بیش از 40 درصد به 800000 تن برسد.

باتری های وسایل نقلیه الکتریکی حاوی فلزات سنگین مانند کبالت و نیکل هستند که هیچ یک از آنها به طور طبیعی تجزیه نمی شوند. آنها همچنین حاوی منگنز هستند که می توانند نه تنها هوا بلکه خاک و آب را نیز آلوده کنند. باتری های لیتیوم پس از تجزیه ، هیدروژن فلوراید و سایر آلاینده ها تولید می کنند. پروفسور وو فنگ ، استاد انستیتوی فناوری پکن چین ، گفت که یک باتری تلفن همراه 20 گرمی می تواند سه استخر استاندارد آب را آلوده کند و اگر روی زمین بماند ، می تواند یک کیلومتر مربع را در عرض 50 دقیقه طی کند. سالهای آلوده.

این نگرانی به این معنی نیست که ایالات متحده یا هر کشور دیگری استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را متوقف کند. وسایل نقلیه الکتریکی به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کنند و از هر لحاظ بهتر از سایر وسایل نقلیه هستند. شکی نیست که فناوری های آینده می توانند سمی بودن باتری های وسایل نقلیه الکتریکی را از بین ببرند و روش های بهتری برای از بین بردن آنها ارائه دهند.

بیشتر بخوانید  شقایق فراهانی از ایران رفت | زیبایی شقایق فراهانی در اوج دهه 50 سالگی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید