مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این ۱۰ نکته را فراموش نکنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


▪ بروکلی: بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز تیره حاوی ویتامین ث، کاروتنوئیدها، اسید فولیک و سایر مواد مغذی مفید هستند. مصرف بروکلی برای مبتلایان به دیابت و همچنین افرادی که از بالا بودن چربی های خون رنج می برند بسیار توصیه می گردد، این سبزی مغذی هم به شکل خام و هم به شکل پخته قابل استفاده می باشد.

▪ هندوانه: هندوانه از میوه های بسیار مفید و حاوی ویتامین های A وC و کاروتنوئیدها می باشد. علاوه بر آن به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی آب، مقداری از مایعات مورد نیاز بدن را هم فراهم می کند، تنها در افرادی که تری گلیسیرید بالایی دارند و افراد دیابتی احتیاط در مصرف آن توصیه می گردد.

▪ حبوبات: با دارا بودن مقدار قابل توجهی پروتئین و کم بودن چربی از منابع غذایی بسیار مفید بشمار می آیند، علاوه بر آن انواعی از ویتامین ها، اسید فولیک و میزان مطلوبی فیبر به همراه دارند، همچنین انواعی از آنها مثل عدس حاوی ماده معدنی مفید و ضروری آهن می باشند.

البته چنانچه از مشکلات گوارشی پس از مصرف حبوبات رنج می برید، می توانید، آنها را قبل از مصرف خیس کرده و بعد از مصرف نیز از عرق نعناع یا رازیانه بهره ببرید.

▪ کاهو: بخصوص برگ های سبز تیره کاهوهای ایرانی منابع مغذی و مفید برای ویتامین A، K، C هستند، همچنین فیبر بالایی داشته و مصرف آن به افراد با چربی خون بالا، دیابت، ناراحتی های قلبی و عروقی و همچنین برای پیشگیری از انواع سرطان ها توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه لازانیا با نان تست + سس بشامل

▪ اسفناج: اسفناج سرشار از اسیدفولیک است، همچنین حاوی ویتامین C، کاروتنوئیدها، فیبر و کلسیم می باشد. اسفناج یکی از درمان های بسیار موثر برای افراد مبتلا به افسردگی است و همچنین در کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک بسیار نافع است.

▪ پرتقال: پرتقال و سایر مرکبات سرشار از ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبر هستند، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار نافع هستند و همچنین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها از موارد مناسب برای پیشگیری از سرطان به شمار می آیند.

▪ جو: غلات بخصوص جو دوسر با دارا بودن فیبر قابل حل در آب به پائین آوردن کلسترول بد (LDL) و بالا بردن کلسترول خوب (HDL) بسیار کمک می کند و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

▪ شیر: شیر با چربی کم (۱ درصد یا کمتر) با دارا بودن پروتئین های مناسب برای بدن، ویتامین B۲ و کلسیم از مواد غذایی بسیار مناسب بشمار می آید. به دلیل دارا بودن «سروتونین» نیز مصرف آن قبل از خواب و برای آرامش اعصاب بسیار توصیه می شود.

همچنین دختران و پسران در سنین رشد، کودکان، خانم های باردار و شیرده و زنان در دوران یائسگی نباید از آن غافل شوند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *