مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این کار را به متخصصان بسپارید / دولت سیزدهم باید عمدتا در مورد کمبود آب فکر کند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید عمدتاً به وضعیت اجتماعی کشور بیندیشد و نسخه نجات برای مشکلات زیست محیطی و کمبود آب و تنش های کم آبی داشته باشد که نتایج این روزها را شاهد هستیم.

همایون هاشمی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به مهمترین چالش های دولت سیزدهم در ابتدای کار خود ، گفت: تصویب کنید.

وی با یادآوری مشکلات اساسی دولت سیزدهم در خارج از کشور ، تأکید کرد: مهمترین چالش دولت سیزدهم سیاست خارجی و تنظیم روابط با کشورهای مختلف به ویژه مسئله برجام برای بازگرداندن وضعیت فعلی به کشور خود است.
هاشمی افزود: همچنین دولت سیزدهم باید ایده نحوه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه را داشته باشد که معمولاً در خدمت ما بود اما در شرایط بحرانی به کمک کشور ما نیامد. این یک مشکل بزرگ است که ما در طول تاریخ بسیار به این کشورها کمک کرده ایم ، اما در عمل نسبت به آنها ناشکر بوده ایم ، امیدوارم که دولت سیزدهم در این باره فکر کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین مشکلات داخلی پیش روی دولت سیزدهم گفت: “چالش اصلی آقای رئیسی در داخل مرزها سازماندهی مجدد اقتصاد ایران است که به دلیل بیماری از بین رفته و از بین رفته است. امیدوارم که اقتصاد خرد. منطقی نیست این وضعیت باعث افزایش نارضایتی در بین مردم شده است که این یک چالش مهم برای دولت بعدی است.

هاشمی یادآور شد: دولت آینده باید عمدتاً به وضعیت اجتماعی کشور بیندیشد و برای بسیاری از مشکلات در زمینه کار ، مشکلات گیج کننده در زمینه بیمه و مشکلات زیست محیطی و کمبود آب و کمبود آب برنامه ریزی کند.

بیشتر بخوانید  رفیعی: امیدوارم فصل آینده سپاهانی را خوشحال کنم

وی با اشاره به عدم دسترسی متعادل به منابع اساسی در حوزه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم باید بیماری های مختلف اجتماعی را برنامه ریزی کند که متأسفانه حداقل یکی از آنها را امروز می توان در خانه هر ایرانی پیدا کرد که البته نیاز به تغییر سیاست بزرگ “این یک بخش است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با برشمردن مهمترین مشکلات و آسیبهای جامع اجتماعی که نیاز به توجه فوری دولت سیزدهم دارد ، گفت: مشکلاتی از جمله طلاق و اعتیاد و بار منفی عدم تمایل جوانان به ازدواج و بی انگیزگی آنها و تأثیر آشکار آن در افزایش سایر آسیب های اجتماعی در راس این چالش ها است. علاوه بر این ، بیکاری و موانع ایجاد شده توسط دولت های قبلی با بخشنامه ها و قوانین دست و پاگیر برای شرکت های نوپا نیز بخشی مهم از مشکلات دیگری است که دولت سیزدهم باید برطرف کند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره چالش های دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی تاج ها گفت: در حوزه بهداشت و درمان ، هیچ پیچیدگی خاصی در کار دولت وجود ندارد و راه حل چیزی جز واگذاری کار به متخصصان نیست ؛ یکی از مشکلات بزرگ در دولت آقای روحانی این بود که کار به عهده مردم خودش نبود.
وی گفت: واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری عروق کرونر است. واکسیناسیون ارزانترین و بدون درد است ، اما اگرچه بسیاری از کشورهای جهان به زندگی عادی خود بازمی گردند ، اما ما هنوز در کوچه و قله پنجم هستیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مسئولان بهداشت این کار را می کردند باید این شرایط را پیش بینی می کردند یا حداقل جلوی آن را می گرفتند اما هیچ کدام اتفاق نیفتاد. این داستان مدتهاست که در جریان است و من امیدوارم که دولت آقای رییسی بتواند با تجربه موفق سایر دولتها و با توجه به منطق علمی و تخصصی بهداشت و درمان وضعیت را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید  نحوه صحیحی آبیاری گیاهان آپارتمانی چگونه است؟ آیا آب باید از زیرگلدان خارج شود یا خیر؟

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *